سید یحیی میرعباسی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تمامی فرهنگیان استان کرمانشاه به ویژه مربیان مرد عضو تشکیلات پیشتازان که آموزشهای لازم برای خدماترسانی به مردم در مواقع بحرانی را دیدهاند، به همراه تمامی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم میتوانند متقاضی شرکت در این اردوهای جهادی که با هدف خدماترسانی به سیلزدگان برگزار خواهد شد، بشوند.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه قریب 500 گروه تشکیلات پیشتازان داریم، گفت: این گروه های دانش آموزی 16 تا 41 نفره بوده و هر کدام یک مربی دارند که سالانه دوره های مرتبط با امداد و نجات را برای خدمات رسانی به مردم در زمان های بحرانی می بینند.
به گفته رئیس سازمان دانشآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه حدود 20 هزار دانشآموز عضو تشکیلات پیشتازان در استان کرمانشاه داریم که حدود 70 درصد این دانش اموزان دختر هستند.
میرعباسی ادامه داد: فرهنگیان و دانش آموزانی که تمایل به حضور در مناطق سیل زده را دارند تا آخر هفته آینده مهلت دارند با مراجعه به سازمان دانشآموزی و یا ادارات آموزش و پرورش تمایل خود را برای حضور در مناطق سیلزده اعلام کنند.
رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمانشاه افزود: فرهنگیان و دانشآموزانی که متقاضی شرکت در مناطق سیل زده شوند در سریع ترین زمان ممکن به مناطق سیلزده استان لرستان که استان کرمانشاه به عنوان استان معین برای خدمات رسانی به این استان انتخاب شده، اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به پنج روزه بودن اردوهای جهادی خدمات رسانی به سیل زدگان، گفت: اعزام ها به صورت رایگان و از طریق سازمان دانش آموزی انجام خواهد شد.
میرعباسی ادامه داد: کمک به پاکسازی منازل مسکونی از گل و لای، شست و شوی فرش ولوازم خانه، توزیع اقلام و … از جمله برنامه های اردوهای جهادی دانشآموزی در مناطق سیل زده استان لرستان خواهد بود.
رئیس سازمان دانشآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون افراد زیادی متقاضی حضور در این اردوهای جهادی نشدهاند، از همه فرهنگیان و دانش آموزان دعوت کرد برای شرکت در این اردوها برنامهریزی کنند.
وی ادامه داد: در جریان زلزله سال 96 استان کرمانشاه تعداد زیادی از فرهنگیان و دانشآموزان از استانهای مختلف کشور به طور داوطلبانه و خودجوش متقاضی شرکت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای خدمات رسانی شده بودند.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0