اعطای بورسیه تحصیلی به دختران افغانستانی نشانه همدلی دو ملت است
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعطای ۳۰ بورسیه به دختران دانشآموخته دانشگاه الزهرا را نشانه «همبستگی عملی» میان دو ملت قربانی ترور و «همدلی بیشائبه» میان دو ملت ریشهدار و مقاوم ایران و افغانستان دانست. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقریکنی دبیر ستاد حقوق بشر
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعطای ۳۰ بورسیه به دختران دانشآموخته دانشگاه الزهرا را نشانه «همبستگی عملی» میان دو ملت قربانی ترور و «همدلی بیشائبه» میان دو ملت ریشهدار و مقاوم ایران و افغانستان دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقریکنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توئیتی ضمن ابراز خرسندی از اعطای بورسیه به دختران دانشآموخته افغانستاتی، نوشت: «همبستگی عملی» میان دو ملت قربانی ترور، «همدلی بیشائبه» میان دو ملت ریشهدار و مقاوم ایران و افغانستان، از جمله مهمترین پیامهای اعطای ٣٠ بورسیه تحصیلی دانشگاه الزهرا به دانشآموختگان دبیرستان دخترانه سیدالشهدای کابل است.
باقریکنی در ادامه این توئیت آورده است: «ایمان و خودباوری دختران افغانستانی ثابت خواهد کرد که نه «تحجر و تکفیر» میتواند آنها را خانهنشین کرده و نه «تروریسم و اشغالگری» میتواند آنها را منزوی نموده و نه «دین ستیزی و اباحهگری غربی» میتواند آنها را از اصالت خود دور نماید.»
بر اساس گزارش ستاد حقوق بشر، طرح اعطای بورسیه به دختران دانشآموخته افغانستاتی در پی انفجار خونین دبیرستان دخترانه سیدالشهداء در کابل و در راستای تحقق چشم انداز و ماموریت دانشگاه جهت تربیت زنان فرهیخته، توانمند و تاثیرگذار و اعتلای جایگاه زنان به ویژه زنان مسلمان افغانستان از سوی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا تصویب شد.
براساس این طرح، ۲۵ بورس با نام “بورسیه زنان فرهیخته” برای دختران دانش آموخته آن مدرسه در تمامی رشتههای موجود در دانشگاه الزهرا و ۵ بورس ویژه دیگر با نام “بورسیه مریم میرزاخانی” به متقاضیان تحصیل در رشته ریاضی اختصاص یافته است.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0