تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 21:50
کد خبر : 138080

اعلام میزان سهمیه‌ها و قیمت کالاهای اساسی در خراسان رضوی

اعلام میزان سهمیه‌ها و قیمت کالاهای اساسی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهیمه گوشت گوساله منجمد برای استان ۲۱۰ تن است که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مورد صورت گرفت ۱۵۰ تن به این سهمیه افزوده شد. به زودی توزیع گوشت گوساله منجمد با قیمت هر کیلو ۸۰ هزار تومان آغاز خواهد شد. علی

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهیمه گوشت گوساله منجمد برای استان ۲۱۰ تن است که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مورد صورت گرفت ۱۵۰ تن به این سهمیه افزوده شد. به زودی توزیع گوشت گوساله منجمد با قیمت هر کیلو ۸۰ هزار تومان آغاز خواهد شد.

علی غفوری مقدم در نشست خبری مدیران اقتصادی استان در خصوص کالاهای اساسی و قیمت آن اظهار کرد: کالاهای اساسی تا پایان اسفند ماه سال جاری در استان برای توزیع و تنظیم بازار عبارت اند از ۸۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد که با پیگیری‌هایی که استاندار خراسان رضوی داشتند ۵۰۰ تن به این مقدار اضافه شد. توزیع مرغ منجمد در مشهد با قیمت هرکیلو 15 هزار و 500 تومان شروع شده و به طور متوسط روزانه ۵۰ الی ۷۰ تن در سطح شهر در حال توزیع است. براساس مصوبه تنظیم شده در بازار نیز قرار است از امروز سهمیه شهرستان ها نیز ابلاغ شود.

وی افزود : سهیمه گوشت منجمد گوساله برای استان ۲۱۰ تن است که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد ۱۵۰ تن به سهمیه این گوشت افزوده شد و در روزهای آینده توزیع آن را با قیمت هر کیلوی ۸۰هزار تومان شروع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی همچنین با اشاره به میزان سهمیه و قیمت برنج هندی اظهار کرد : توزیع ۲۴۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو 18 هزار و 500 تومان شروع شده است که اکنون ۱۸۰۰تن توزیع شده و ما بقی درمرحله توزیع است. همچنین بعد از پیگیری‌های انجام شده سهیمه مجددی به برنج هندی تعلق گرفت و ۱۵۰۰ تن به مقدار موجود افزوده شد.

غفوری مقدم در ادامه با اشاره به افزایش قیمت شکر توضیح داد: در حوزه تامین شکر نیز با توجه به تغییر قیمتی که اخیرا در قیمت شکر صنف و صنعت رخ داد این نکته حائزه اهمیت است که با وجود این مسئله، شکر مصرف خانوار هیچ تفاوت قیمتی پیدا نکرد. ۴هزار و ۴۰۰ تن سهمیه شکر خانوار در بسته بندی‌های یک کیلویی با قیمت ۸هزار و ۷۰۰ تومان در حال توزیع است که براساس مصوبه تنظیم بازار استان، از این مقدار شکر حدود 1000 تن برای تهیه قند اختصاص داده شده که در حال بسته بندی است و به زودی با قیمت هر کیلو ۹هزار و ۵۰۰تومان وارد بازار خواهد شد، البته سازمان حمایت در سطح ملی اجازه قیمت‌گذاری تا سقف ۱۰هزار و ۵۰۰تومان را داده است. ما همچنین ۲۹هزار تن سهمیه شکر صنف و صنعت با قیمت کیلویی ۱۱هزار و ۵۰۰تومان در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه روغن نیز، ما پنج کارخانه روغن‌نباتی در استان داریم که از این تعداد چهار کارخانه فعال هستند. با اقدامات انجام شده سهمیه روغن استان ما که ۳۵۰۰ تن بود با پیگیری استاندار ۱۵۰۰ تن اضافه شد که از روزهای آینده توزیع خواهد شد و در حال حاضر در دو کارخانه در حال آماده سازی است‌.

غفوری‌مقدم با بیان اینکه میانگین توزیع روزانه روغن که در گذشته حدود ۷۰ الی ۸۰ تن بود اکنون به ۱۵۰ تن رسیده است، ادامه داد: همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش نیز تا پایان سال سهمیه‌هایی برای فروش روغن خواهند داشت. پیش بینی می‌کنیم که با این افزایش سهمیه‌ای که در حوزه روغن به وجود آمده است در طی روزهای پایانی سال میزان عرضه افزایش پیدا می‌کند. ما اکنون تمام کالاهایی را که توزیع می‌کنیم از طریق سامانه هوشمند است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به میزان سهمیه موجود و قیمت میوه خاطر نشان کرد : برای میوه شب عید نیز تصمیمات نهایی گرفته و درحال پیگیری برای جذب میوه استان هستیم و به محض مشخص شدن آمار آن را در اختیار مردم می‌گذاریم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها