تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 20:43
کد خبر : 124805

افتتاح همزمان ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در خراسان جنوبی

افتتاح همزمان ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین استان به صورت همزمان در روستای فدشک شهرستان خوسف به بهره برداری رسید. این مراسم به صورت همزمان در سه استان خراسان جنوبی، تهران و کرمان و با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

افتتاح همزمان ۲۵۰۰ واحد مسکن محرومین در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین استان به صورت همزمان در روستای فدشک شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

این مراسم به صورت همزمان در سه استان خراسان جنوبی، تهران و کرمان و با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، طی این مراسم ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در این سه استان تحویلداده شد. سهم خراسان جنوبی از واحدهایی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد است.

اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدها، ۱۸۶ میلیارد تومان است که  ۱۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن، کمک های بلاعوضی است که در قالب سهم دولت و سهم امداد به متقاضیان پرداخت شده است.

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این واحدهای مسکونی از محل تفاهم سه جانبه کمیته امداد امام خمینی کشور و  سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن اجرا شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول  ۵۰۰ واحد مسکونی افتتاح شده است، افزود: امروز نیز دو هزار  ۵۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود.

سلم آبادی اعتبار هزینه شده را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم ۲۵ میلیارد تومان سهم آورده مددجویان ، ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تسهیلات صندوق امداد ولایت است.

وی، کمک بلاعوض دولتی را ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و جمع کل بلاعوض کمیته امداد امام خمینی استان را ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، میانگین متراژ واحدهای مسکونی روستایی را ۵۰ متر مربع و شهری را ۶۵ مترمربع عنوان کرد و افزود: از تعداد واحدهای افتتاح شده دو  ۲۹۵ واحد روستایی و ۲۰۵ واحد شهری است.

وی قیمت متوسط هر واحد را ۷۵ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۹۹۲ واحد در روستای با ضریب محرومیت ۸۹، ۴۹۵ در مناطق مرزی و مابقی در روستای با پراکندگی زیاد ساخته شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها