تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 17:59
کد خبر : 160119

افزایش آمار بیماران بستری در اسدآباد

افزایش آمار بیماران بستری در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد از افزایش آمار بیماران بستری این شهرستان خبر داد. دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد به عنوان تنها شهرستان استان در وضعیت آبی با شرایطی کاملاً شکننده بوده که در روزهای اخیر تعداد افراد بستری آن رو به افزایش است

افزایش آمار بیماران بستری در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد از افزایش آمار بیماران بستری این شهرستان خبر داد.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد به عنوان تنها شهرستان استان در وضعیت آبی با شرایطی کاملاً شکننده بوده که در روزهای اخیر تعداد افراد بستری آن رو به افزایش است و احتمال زرد شدن شرایط آن در هفته آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم های عروسی یکی از مواردی است که در شهرستان موجب نگرانی شده است، افزود: متأسفانه در مراسم های عروسی با وجود تعهدی که صاحب مراسم جشن عروسی داده، رعایت تعداد افراد دعوت شده انجام نمی گیرد و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

صالحی با اشاره به اینکه فعلاً موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان اسدآباد نداشته ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع جهش یافته کرونا و وارد شدن آن از کشور عراق به ایران و افزایش سرعت میزان انتقال ویروس لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شود و عدم برگزاری مراسم ها و دورهمی ها همچنان تداوم جدی تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز مسافرت های نوروزی لازم است امسال نیز چون گذشته مردم مسافرت های خود را به تأخیر بیندازند و مانع چرخش ویروس قبلی و کرونای جدید شوند، تصریح کرد: قطعاً با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات و مسافرت های غیرضروری توسط مردم و با انجام واکسیناسیون کرونا می توان نسبت به کنترل کرونا و کرونای انگلیسی در کشور اقدامات قابل توجهی انجام داد.

صالحی در ادامه بیان کرد: پیش از این ۳۲ درصد مبتلایان به کرونای استان را گردهمایی های خانوادگی و ۶۱.۴ درصد را تجمعات تشکیل داده بود که در حال حاضر این آمار به ۶۱.۴ درصد تجمعات و ۳۲ درصد گردهمایی و دورهمی های خانوادگی تغییر یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قطعاً تا پایان سال واکسیناسیون گروه بیماران خاص و افراد آسیب پذیر شهرستان آغاز می شود، یادآور شد: بعد از پرسنل مراقب های ویژه کرونا و در معرض خطر، واکسن کرونا در مراحل بعدی به افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای سپس به گروه هدف سنی تزریق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها