اخبار 7

افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا

افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا

ایسنا/اصفهان مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با افزایش ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی مواجه شده ایم، گفت: ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی نمونه ای از خدمات نیابتی پست است.

حمید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقش اداره پست از زمان شیوع کرونا تاکنون، اظهار کرد: در بحران ناشی از شیوع و همه‌گیری کرونا و به ویژه از آن هنگام که محدودیت‌های مختلف سایه بر زندگی مردم انداخت و با توجه به لزوم کاهش ترددهای غیرضروری نقش پست بسیار پررنگ شد و به مرور شاهد تغییراتی در سبک زندگی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه پست با دارا بودن شبکه مویرگی توزیع، زنجیره تامین خریدها و فروش های اینترنتی را کامل و فروشندگان و خریداران کالاها را در بستر اینترنت به یکدیگر متصل می کرد و فروشگاه‌های اینترنتی نیز رشد قابل توجهی را نشان داده و همین عامل سبب شده که نیاز فزاینده‌ای به استفاده از شبکه پستی کشور ایجاد شود، افزود: طی یک سال گذشته، مردم اقبال زیادی به خریدهای غیرحضوری نشان داده‌اند و حتی برخی از مردم برای خریدهای روزانه شان از پست کمک می گیرند.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: افزایش بالغ بر ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی نیز صحه ای بر این ادعاست که با وجود تمام فراز و فرودها، کاهش خریدهای حضوری را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش نیروهای تمام سازمان ها همکاران پست در ایام محدودیت‌ها حضور ۱۰۰ درصدی داشته اند و فرآیندهای پستی را بر ده ها هزار مرسوله به صورت روزانه انجام می دادند و نامه رسان های با پشتکار وارد عمل شده تا خدمت‌رسانی به شهروندان در اسرع وقت انجام شود.

باقری افزود: به همین منظور تمام دستگاه ها خدمات قابل توجهی از سرویس های قابل برون سپاری خود را به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به شبکه پستی برون سپاری کردند و به جای تجمع متقاضی در یک واحد متقاضیان در فرصت مناسب به نزدیک ترین واحد پستی محل سکونت خود مراجعه و خدمت را دریافت می کردند که ارائه خدمات نیابتی حجم زیادی از ترددهای غیر ضرور را کاهش داده است.

وی افزود: در این مدت خدمات الکترونیکی قابل توجهی در اختیار مردم قرار گرفته از جمله دریافت کدپستی شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بنگاه‌های اقتصادی که می‌توانند با مراجعه به (Gnaf.post.ir) این سامانه و طی چند مرحله ساده خدمات مربوط به کدپستی را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: از جمله خدمات ارائه شده در این مدت توزیع دفترچه های درمانی، کارت سلامت، گواهینامه های فنی و حرفه ای، شناسنامه، سیم کارت های سرپرست خانواده که نمونه ای از توزیع مرسولات به آدرس متقاضیان بوده است.

وی، ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی که نمونه ای از خدمات نیابتی است را از دیگر خدمات پست در این مدت اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *