اخبار حوادث

افزایش شکایت درحوزه جراحی پلاستیک

افزایش شکایت درحوزه جراحی پلاستیک
عکس تزئینی است

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:‌توصیه می‌کنیم فردی که هیچگاه از ظاهرش راضی نمی‌شود، دست به اقدامات جراحی زیبایی نزند زیرا در صورت رعایت همه نکات و اقدام درست پزشک و کادر درمان باز هم فرد از ظاهر خود احساس رضایت نخواهد داشت.

 بابک سلحشور به وجود برخی مشکلات روانشناختی در تعدادی از متقاضیان اعمال جراحی زیبایی اشاره کرد و گفت: نکته دیگر در مورد اقدامات درمانی زیبایی آن است که متاسفانه برخی افراد نوعی اختلال شخصیتی دارند، به گونه ای که هیچگاه از ظاهر خود راضی نبوده و احساس رضایت نمی کنند و صرفاً به دنبال اقدامات مختلف زیبایی به درجات مختلف هستند.و حتی پس از عمل زیبایی نیز از ظاهر خود راضی نیستند.

وی اظهار داشت: توصیه می کنیم فردی که چنین شخصیتی دارد و خودش می‌داند که هیچگاه از ظاهرش راضی نخواهد بود، دست به اقدامات جراحی زیبایی نزند زیرا در صورت رعایت همه نکات و اقدام درست پزشک و کادر درمان باز هم فرد از ظاهر خود احساس رضایت نخواهد داشت.

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان با بیان اینکه هر چه تعداد اعمال جراحی زیبایی (سرپایی یا اتاق عمل) بیشتر شود احتمال خطا و عوارض نیز بالاتر می‌رود، گفت: گاهی شاکیانی را در کمیسیون‌ها می‌بینیم که اعمال جراحی متعددی را روی صورت یا سایر اعضای بدن خود انجام داده اند اما باز از ظاهر خود راضی نیستند و برای شکایت از پزشک معالج به کمیسیون ارجاع شده اند. درحالی که تصاویر قبل از عمل جراحی آنان به مراتب زیباتر و قابل قبول‌تر از شکل ظاهری آنان بعد از انجام اعمال جراحی است.

توصیه به مشاوره روانشناسی پیش از عمل زیبایی

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود به همکاران پزشک توصیه کرد: در صورتی که اقدام جراحی زیبایی برای فرد مراجعه کننده ضرورتی ندارد، از همکاران پزشک خواهش می کنم تا جایی که ممکن است دست به عمل زیبایی نزنند و سعی کنند با مشاوره و صحبت و بیان عوارضی که ممکن است برای متقاضی اتفاق بیفتد، فرد را از عمل زیبایی منصرف کنند؛ اما اگر فرد اصرار به انجام آن عمل زیبایی داشت توصیه من این است که در مورد عوارض عمل جراحی رضایت و برائت کافی از فرد مراجعه کننده گرفته شود.

وی یادآور شد: البته صرف گرفتن برائت ملاک این نیست که هیچگاه قصوری برای پزشک اعمال نشود بلکه برائت زمانی ارزشمند است که پزشک و کادر درمان در اقدام درمانی قصور یا کوتاهی مرتکب نشده باشند.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، سلحشور همچنین با اشاره به پرونده های کمیسیون توصیه دیگری به پزشکان کرد و گفت: از پزشکان فعال در حوزه زیبایی می خواهم پیش از عمل زیبایی فرد را جهت مشاوره روانپزشکی ارجاع دهند؛ ممکن است فرد از آن دسته افرادی باشد که هیچ گاه از ظاهر خود راضی نیست و بعد از انجام هر جراحی و عملی همچنان از ظاهر خود ابراز نارضایتی کند، پس پیشنهاد می‌کنم فرد از نظر اختلالات شخصیتی که ممکن است نهفته هم باشد به یک روانپزشک ارجاع شود.

افزایش میزان شکایت در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره تعداد بالای عمل های جراحی زیبایی در کشور، گفت: به نظر می رسد تعداد اعمال جراحی زیبایی در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی است و به تبع همین افزایش میزان شکایات در حوزه زیبایی نیز طی سال های اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: هرچند تعداد شکایات به نسبت تعداد اعمال جراحی و اقدامات زیبایی انجام شده در کشور چندان زیاد نیست اما شکایت از این حوزه رو به افزایش بوده است.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *