تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 21:44
کد خبر : 99342

الجمهوریه: ترکیه هیچ طرحی برای حل بحران دیپلماتیک لبنان و عربستان ندارد

الجمهوریه: ترکیه هیچ طرحی برای حل بحران دیپلماتیک لبنان و عربستان ندارد

منابع مطلع اعلام کردند که وزیر خارجه ترکیه در سفر اخیرش به بیرون حامل هیچ ابتکارعملی برای حل و فصل بحران دیپلماتیک بیروت با کشورهای عربی نبوده است. به گزارش ایسنا، روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع سیاسی در این کشور اعلام کرد که برخلاف انتظارها و صحبت های مطرح شده پیش از سفر

الجمهوریه: ترکیه هیچ طرحی برای حل بحران دیپلماتیک لبنان و عربستان ندارد

منابع مطلع اعلام کردند که وزیر خارجه ترکیه در سفر اخیرش به بیرون حامل هیچ ابتکارعملی برای حل و فصل بحران دیپلماتیک بیروت با کشورهای عربی نبوده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع سیاسی در این کشور اعلام کرد که برخلاف انتظارها و صحبت های مطرح شده پیش از سفر مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به بیروت درباره میانجیگری آنکارا به منظور حل و فصل بحران شکل گرفته در روابط لبنان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آنها عربستان، وی در این سفر حامل هیچگونه ابتکارعملی برای حل و فصل این بحران نبوده است.

طبق گفته این منابع، چاووش اوغلو طی روزهای آتی با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی خود دیدار خواهد کرد و او می‌تواند فضای ملتهب میان لبنان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس را آرام کند.

این منابع همچنین گزارش دادند: چاووش‌اوغلو همچنین به مقامات (لبنان) گفته است که برای دیدار با محمد بن زاید، ولیعهد امارات در آنکارا آماده می‌شود و وی دیدار با بن زاید را “تاریخی” خوانده است؛ چراکه از نظر او این دیدار صفحه جدیدی از روابط را میان دو کشور باز خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه طی سفری به بیروت با مقامات لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها