الگوریتم گوگل چگونه تعیین می کنند که کدام عناصر بیشتر اهمیت دارند؟
همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را “خواند” می کند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو می کند، تجویز می کند. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب که مطلوب ترین صفات را دارد به بالای رتبه بندی صفحه ارتقا می یابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می دهد.
این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می شود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعه دهندگان وب ویژگی هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت یا در یک صفحه نقش دارند، دستکاری می کنند.
بنابراین، رتبهبندیهایی که توسط الگوریتمهای گوگل تخصیص داده میشوند سیال هستند. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول یا دهم کاهش یابد. معمولاً مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت خود انجام می دهند، رتبه های برتر را در اختیار دارند.
الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟
الگوریتم اصلی گوگل برای هر جستجوی انجام شده در سایت استفاده می شود، اما توسط جستجوگر شخصی سازی می شود. به عنوان مثال، فردی که “خرید کفش دویدن” را وارد می کند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که “ویدیوهای گربه” را تایپ می کند، می خواهد.
الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود و حتی با کوچکترین تغییرات در املا و ترتیب کلمات می توان آن را تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می شود و او می تواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند.
باز هم، این به سرعت اتفاق می افتد. علاوه بر این، نشان می دهد که الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گسترده ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سالهای اخیر، جستجوی گوگل به اندازهای پاسخگو شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ میشود، پیشنهاداتی ارائه میدهد. این نشانه ای از نوع متفاوتی از الگوریتم است که برای ایجاد یک منوی کشویی فردی از پیشنهادات جستجو بر اساس تاریخچه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می شود.
همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.
سالها پیش، برای بسیاری از سایتها عادی بود که محتوای خود را «کلمه کلیدی» کنند. در اصل، آنها تصور می کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.
هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا سایت هایی را که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنند و همچنین بسیاری از روش های سئو کلاه سیاه دیگر را جریمه کند. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام می شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فورا متوجه نشوند، اما گوگل در نهایت آنچه را که شما میخواهید انجام دهید را انتخاب میکند و رتبه شما آسیب خواهد دید.
آینده الگوریتم گوگل چیست؟
گوگل به ندرت نشانه ای از تغییرات در الگوریتم های خود ارائه می دهد، مگر اینکه این تغییرات عمده باشند. تغییرات کوچکتر در داخل ایجاد می شود و معمولاً جز به صورت امواج کوچکتر احساس نمی شود. بسیار مهم است که در جریان اعلامیه های الگوریتم گوگل قرار بگیرید، اما به همان اندازه مهم است که به الگوریتم ها فکر نکنید یا سعی نکنید آنها را “بازی” کنید.
در عوض، ضروری است که به سادگی قدرت الگوریتم گوگل را بشناسید و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. در نتیجه، بازدیدکنندگان از آنچه می بینند خرسند خواهند شد، که همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است.
اگر برای بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم گوگل به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید! تیم اختصاصی ما متشکل از کارشناسان سئو بسیار خوشحال است که به شما کمک می کند تا استراتژی خوبی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر سایت در نظر بگیرید.