تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 23:33
کد خبر : 123610

انتخابات باید به عرصه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل شود

انتخابات باید به عرصه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل شود

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات را باید به عرصه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل کنیم و این علی رغم همه تلاش های دشمن امکان پذیر است. دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان کرمان در سال جاری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات ریاست

انتخابات باید به عرصه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل شود

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات را باید به عرصه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل کنیم و این علی رغم همه تلاش های دشمن امکان پذیر است.

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان کرمان در سال جاری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شورا را پیش رو داریم، افزود: عقبه نظام جمهوری اسلامی ایران نه موشک های دوربرد است نه توان نظامی و نه دانش علمی است بلکه مردم و اعتقادات ارزشی آن هاست.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای نامزدی در انتخاات شوراهای شهر در استان کرمان در حد انتظار نبوده، افزود: یکی از عواملی که می تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد دعوت از گروه های مختلف مردمی برام نام نویسی است. بنده از عدم استقبال از ثبت نام اطلاع نداشتم و اگر آگاه می شدیم به عنوان نماینده مردم ورود، ترغیب و تشویق می کردیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه انتخابات سال آینده مهم و بسیارسرنوشت ساز است، بیان کرد: رسانه های خارجی برای کم کردن مشارکت مردم برنامه ریزی می کنند لذا ما باید در جهت ایجاد شور انتخاباتی و همچنین حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش مضاعف داشته باشیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: امروز مردم از وضعیت اقتصادی ناراحت هستند و گلایه دارند اما این امر نباید باعث شود در انتخابات مشارکت نکنند و مسولان تمام تلاش خود را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فارغ از جریان و گروه های سیاسی بگذارند.

وی با بیان اینکه سال جاری سال دشواری بود، گفت: باید از تمام مسئولانی که طی سال جاری برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف تلاش کردند تا مسیر حرکت در سال ۹۹ با کمترین هزینه برای مردم جلو برود تشکر کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم ها در سال جاری به اوج خود رسید، بیان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ که اوج بحران ارزی در کشور بود تحلیل آمریکا این بود که فروپاشی جمهوری اسلامی ایران در نیمه دوم سال ۹۷ قطعی است که از زبان وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید دولت قبل رسما اعلام شد.

وی ادامه داد: اوج این تحریم ها در سال ۹۹ بود و این حرکت نشان داد که آمریکایی ها علی رغم آنچه که در دنیا با ظاهری عوام فریبانه به دروغ مطرح می کنند که طرفدار صلح و آزادی و حقوق بشر هستند بر خلاف مصالح جهانی حرکت می کنند.

پورابراهیمی گفت: آمریکا تمام کشورها را متقاعد کرده بود که علی رغم همه تعهداتی که جمهوری اسلامی در حوزه برجام داده بود به هیچ یک از تعهداتشان در حوزه اقتصادی عمل نکنند.

وی تصریح کرد: امریکا ذره ای گشایش در حوزه اقتصادی ما انجام نداد اما ملتی که با آرمان ها و اعتقاداتش پیش می رود به آرمان هایی که امام ترسیم کرده و امروز رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم می کنند پایبند و به شهدایی مانند سپهبد شهید سلیمانی که امروز به عنوان یک اسطوره مقاومت و ایثار در دنیا مطرح است و همه به وجود وی می بالند معتقد است. و ملتی که این مبانی را دارد ذره ای از هدفش کوتاه نمی آید.

پورابراهیمی به تغییرات دولت امریکا اشاره کرد و افزود: تغییرات حزبی از نظر ما اهمیت ندارد اما اینکه شرور منطقه ای و فردی که قاتل شهید سلیمانی است از جریان سیاسی آمریکا محو شد برای ما رویکرد جدید بود و تجربه آن برای ما درس آموز خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر تحریم های آمریکایی ها، سال جاری با شیوع و اپیدمی ویروس کرونا مواجه شدیم که به شدت بر ابعاد مختلف تاثیر گذاشت و اصناف امسال بیشترین صدمه را به دلیل شیوع کرونا متحمل شدند اما به خاطر کشور و نظامشان همراهی کردند و هیچگاه رویکردی غیر از همراهی نداشتند لذا باید از اصناف به دلیل همراهی تشکر کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به نشست با رئیس کل بانک مرکزی و گزارش وی طی روز گذشته اشاره و اظهار کرد: ما در حوزه های تخصصی و بخش های مختلف اقتصادی شرایط خاصی داریم اما حوزه خدمات بیشترین آسیب را دیده است.

وی گفت: نرخ رشد اقتصادی در بخش خدمات منفی است اما این خبر خوب را می توانم بدهم که در بخش های دیگر مانند صنعت، کشاورزی رشد اقتصادی خوب بوده است.

پورابراهیمی افزود: سال ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی شد و شرایط خاصی به وجود آمد اما علی رغم تحریم ها و محدودیت های کرونایی به جز بخش گردشگری که 3/0 درصد منفی است سایر بخش ها مثبت است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری ۲.۲ دهم مثبت به پایان برسد و این آغازی برای حرکت های جدید اقتصادی در کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران از گردنه سختی که آمریکایی ها در مقابل ما قرار دادند در حال عبور است و روزهای پایانی و ماه های پایانی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: این مهم را به عنوان یک کارشناس اقتصادی مطرح می کنم که سال آینده و سال های بعد شرایط بهتری در کشور خواهیم داشت البته با روی کار آمدن دولت مقتدر و توانمند و موثر در حوزه اقتصادی که با انتخابات سال آینده تشکیل خواهد شد و این مسیر حرکت را مقتدرانه جلو می برد.

وی افزود: ارتباط خوبی بین حوزه ستادی دولت با مجموعه مدیران و بخش ها اتفاق افتاده است.

وی به بازدیدهای ماه های اخیر با استاندار کرمان از بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: دورترین مناطق شهرستان کرمان مورد بازدید قرار گرفتند که برخی برای اولین مرتبه توسط استاندار بازدید می شدند. کهاین بازدیدها به دسته بندی مشکلات و موانع کمک کرده و حضور مدیران در مناطق بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: اتفاقات خوبی در حوزه شهرداری ها در حال رقم خوردن است به طوری که ما کمک کردیم در قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات قابل توجهی به شهرداری ها اختصاص پیدا کند.

وی گفت: تقریبا در سال ۹۹ میزان 1310 میلیارد تومان در حوزه های مختلف برای منابع ارزش افزوده اختصاص یافته که برای شهرداری کرمان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص پیدا کرده که نسبت به سهم منابعی که قبلا اختصاص پیدا می کرد قابل توجه است و نشان می دهد ما در قانون جدید نیز که از اوایل اردیبهشت مصوب شود منابع شهرداری ها را در قالب ارزش افزوده برای کمک به مردم را افزایش دادیم که ظرفیت بزرگی است.

پورابراهیمی تاکید کرد: سعی شده در حوزه قوانین و مقررات نیز به گونه ای عمل شود که مسائل منطقه ای و شهرستانی به نحوی دیده شود که موضوعات پیگیری شود.

وی از حاشیه نشینی به عنوان یکی از موضوعات مهم شهرستان کرمان نام برد و افزود: ستاد ملی حاشیه نشینی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار شده است.

وی به نشست دو هفته گذشته با وزیر مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: جمع بندی این نشست این بود، یکی از شهرهای مهمی که نیاز داریم به ترتیب اولویت در زمینه حاشیه نشینی اقدام شود کرمان است.

پورابراهیمی افزود: اتفاقات بسیار مثبتی در زمینه پیگیری طرح های اقتصادی در استان کرمان رقم خورده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها