تاریخ انتشار : دوشنبه 3 ژانویه 2022 - 15:44
کد خبر : 183835

انتقاد یک هنرمند از برپایی نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه

انتقاد یک هنرمند از برپایی نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه

عکس تزئینی است ایسنا/خراسان رضوی یک هنرمند با انتقاد از برپایی نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه، گفت: نگارخانه‌های شخصی و دولتی خیلی خوبی در مشهد وجود دارد، اما اکثر گالری‌ها و نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه خاص برپا می‌شوند و این موضوع باعث سختی رفت‌وآمد برای مخاطب می‌شود. سیداحمد حسینی‌ابریشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنر

انتقاد یک هنرمند از برپایی نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی یک هنرمند با انتقاد از برپایی نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه، گفت: نگارخانه‌های شخصی و دولتی خیلی خوبی در مشهد وجود دارد، اما اکثر گالری‌ها و نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه خاص برپا می‌شوند و این موضوع باعث سختی رفت‌وآمد برای مخاطب می‌شود.

سیداحمد حسینی‌ابریشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنر کهنه‌کاری و قدمت بخشیدن به اجسام یا همان پتینه معمولاً بر روی چوب و سفال انجام می‌شود؛ من برای اولین بار پتینه‌کاری را بر روی بوم نقاشی انجام دادم و در ادامه با نقاشی‌خط تلفیق کردم و نتیجه خوبی هم به دست آوردم. دوست داشتم تکنیک جدیدی را تجربه کنم پس تصمیم گرفتم تا از مواد رنگ و خمیر پتینه روی بوم نقاشی استفاده کنم و سپس با نقاشی‌خط اثرم را کامل کنم.

وی با تاکید بر اهمیت تجربه کردن در هنر، ادامه داد: همیشه در حال تجربه کردن هستم. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سوره در رشته ادبیات نمایشی به مشهد بازگشتم و چون بستر مناسبی برای کار کردن در رشته تحصیلی خودم نبود، به سمت تجربه جدیدی یعنی هنرهای تجسمی کشیده شدم و استاد کاظم خراسانی نقاشی‌خط را به من آموختند. از همان زمان تا امروز مشغول تجربه‌کردن و آزمون و خطا هستم. در آثار اخیر خود که در نمایشگاه «نوآن» به نمایش درآمد نیز پس از چند آزمون و خطا، تجربه و  نتیجه‌گیری آثار دیگری خلق کردم.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های حضوری در زمان محدودیت‌های کرونایی، بیان کرد: به اعتقاد من نمایشگاه مجازی در دوره محدودیت‌ها و از روی اجبار خوب است، اما هنوز برای مردم جا نیفتاده است. البته این ارتباط مخاطب و صاحبان اثر به صورت حضوری در نمایشگاه است که باعث شور، اشتیاق، انگیزه و انرژی خلق اثر جدید برای هنرمند می‌شود. برگزاری نمایشگاه‌های مجازی به ویژه در مشهد ممکن است باعث از بین رفتن انگیزه هنرمند برای کار کردن شود. استقبال مردم از نمایشگاه اخیر من موجب شد من انرژی‌ مثبت زیادی دریافت کنم. اضطراب و ترس کرونا در وجود همه ما نقش بسته است، اما مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به نمایشگاه می‌آیند و از هنرمندان حمایت می‌کنند.

ابریشمی با اشاره به ازدحام نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه، تصریح کرد: نگارخانه‌های شخصی و دولتی خیلی خوبی در مشهد وجود دارد، اما اکثر گالری‌ها و نگارخانه‌های مشهد در یک منطقه خاص برپا می‌شوند و این موضوع باعث سختی رفت‌وآمد برای مخاطب می‌شود. مثلاً اکثر نگارخانه‌های شهرداری در نقاط مرکزی و شلوغ مشهد قرار گرفته‌اند. امیدوارم با پراکندگی بیشتر نگارخانه‌ها در شهر مردم بتوانند بیشتر از هنرمندان حمایت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها