تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 16:05
کد خبر : 180301

انتقال آب از خلیج فارس، بهترین گزینه تامین آب خراسان رضوی

انتقال آب از خلیج فارس، بهترین گزینه تامین آب خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هر ساخت و سازی اثر محیط‌زیستی خود را دارد، اما بهترین گزینه برای تامین آب فلات مرکزی و خراسان‎ رضوی انتقال آب از خلیج فارس است. محمد علایی امروز ۲۷ بهمن ماه در حاشیه افتتاحیه رویداد ملی آب مشهد در جمع خبرنگارن، اظهار کرد: باید در راستای بهبود

انتقال آب از خلیج فارس، بهترین گزینه تامین آب خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هر ساخت و سازی اثر محیط‌زیستی خود را دارد، اما بهترین گزینه برای تامین آب فلات مرکزی و خراسان‎ رضوی انتقال آب از خلیج فارس است.

محمد علایی امروز ۲۷ بهمن ماه در حاشیه افتتاحیه رویداد ملی آب مشهد در جمع خبرنگارن، اظهار کرد: باید در راستای بهبود فرهنگی در کشور حرکت کنیم.  به دلیل تغییرات آب و هوایی بارش‌ها در کشور نیز حدی شده است. در ۵۰  سال گذشته هیچ سالی مانند سال جاری خشک نبوده است. باید میزان برداشت آب را متعادل با میزان بارش کنیم.

وی افزود: خواهش ما از مردم این است که کمتر آب را هدر دهند. از  شورای اسلامی محترم شهر مشهد و شهردار محترم مشهد درخواست می‌شود تا برای بهار سال آینده به دلیل خشکسالی و  کاهش نزولات جوی تغییراتی را در فضای سبز شهر نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کنند. تامین سرسبزی شهر به بهای نابودی آبخوان‌های زیر زمینی بسیار خطرناک است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در مورد وضعیت سدهای استان گفت: وضعیت سدها مناسب بوده، زیرا سال گذشته مدیریت خوبی اعمال شده  است. در سال گذشته ۷۰۰ میلیون متر مکعب در  سدهای استان آب موجود بوده  که این میزان در سال جاری  ۷۶۰ میلیون متر مکعب است.  در سال جاری  ۵۰ درصد سدهای ما پر بوده است. ورودی سدهای ما در  سال جاری ۵۵۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی و جنوبی و در پاسخ به انتقادات محیط زیستی در این زمینه بیان کرد: در انتقال آب از خلیج فارس به خراسان ای سی آب دریا به ۱۲۰۰ می‌رسد. هر ساخت و سازی اثر محیط‌زیستی خود را دارد. اما بهترین گزینه برای تامین آب برای فلات مرکزی و خراسان‎ رضوی این انتقال است. همچنین در اجرای این طرح و انتقال آن برای کویر مرکزی ایران نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود. بنده با تخریب مخالف هستم اما این تخریب‌ها حداقل است.

علایی در مورد اثرات این رویداد بر بهبود فرهنگ در زمینه آب به ایسنا گفت: ما باید در بهبود فرهنگ در این حوزه تلاش کنیم. این رویداد تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت، به خصوص اینکه دانشگاه فردوسی در این حوزه  پیشران بوده و اندیشمندان بزرگی در این رویداد حضور دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها