تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 21:48
کد خبر : 68812

بازگشت ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال در راستای مبارزه با فساد

بازگشت ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال در راستای مبارزه با فساد

ایسنا/زنجان رییس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای مبارزه با فساد، با ورود دستگاه قضایی، ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (دوم تیرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و

بازگشت ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال در راستای مبارزه با فساد

ایسنا/زنجان رییس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای مبارزه با فساد، با ورود دستگاه قضایی، ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (دوم تیرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و نام شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: برابر بررسی‌های به‌ عمل آمده از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه، وضعیت دادگستری استان در بخش‌های مختلف مطلوب بوده و در برخی بخش‌ها رتبه نخست کشوری دارد که از جمله این رتبه‌ها، سازش در پرونده‌ها است که در این راستا ۴۵ درصد پرونده‌ها در شورای حل‌اختلاف استان منجر به سازش شده است.
وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۱۱ روز به ۸۷ روز کاهش پیدا کرده که این امر در میانگین کشوری ۹۱ روز و مدت زمان رسیدگی‌ها در استان زیر سه ماه است و در این زمینه نیز از میانگین کشوری پایین هستیم، افزود: یکی از شعارها و برنامه‌های‌مان از زمان حضور در زنجان این بود که پرونده‌ها خوب و سریع رسیدگی شود که با اجرای این برنامه، آرای منقوض در استان زیر میانگین کشوری بوده و این نشان از اهتمام همکاران قضایی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها در استان است.
این مسئول، افزود: یکی از چهار خواسته اول مراجعان از دادگستری استان، خواسته طلاق است که البته ما اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق داشته‌ایم که در کنار این اقدامات، نیاز به بیان مسئله تحکیم خانواده در نمازهای جمعه و تریبون‌های اجتماعات از سوی ائمه جمعه هستیم.
صادقی‌نیارکی گفت: متاسفانه آستانه صبر و تحمل مردم کم شده است؛ به‌ خصوص در مسایل خانواده که زوجین به محض بروز اختلاف و مشکل به محاکم مراجعه می‌کنند؛ این در حالی است که برخی از این اختلافات و مشکلات خانواده‌ها بدون مراجعه به محاکم حل می‌شود که از جمله‌ آن سامانه تصمیم و مشاوره زوجین بوده و توفیقات خوبی نیز در این راستا حاصل شده است.
رییس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در مبارزه با فساد و حفط حقوق عامه، دستگاه قضایی استان بسیار خوب عمل کرده؛ به‌ طوری‌ که پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگرداندیم که این امر نشان از نگاه ضدفسادی و فسادستیزی در قوه قضاییه در دوره تحول است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها