تاریخ انتشار : شنبه 25 دسامبر 2021 - 17:34
کد خبر : 175279

باید تمرکزمان را بر تقویت مرز خسروی بگذاریم

باید تمرکزمان را بر تقویت مرز خسروی بگذاریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از بخشنامه اخیر عراق برای برقراری ترانزیت یکسره از برخی مرزهای کشور از جمله خسروی، گفت: این امر می‌تواند گذرگاه زمینی مهم از ایران تا سوریه، لبنان و مدیترانه را برقرار کند. کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۳۰ بهمن)

باید تمرکزمان را بر تقویت مرز خسروی بگذاریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از بخشنامه اخیر عراق برای برقراری ترانزیت یکسره از برخی مرزهای کشور از جمله خسروی، گفت: این امر می‌تواند گذرگاه زمینی مهم از ایران تا سوریه، لبنان و مدیترانه را برقرار کند.

کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۳۰ بهمن) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه هفته گذشته نامه‌ای از سوی دولت عراق برای برقراری ترانزیت یکسره کالا از برخی مرزهای زمینی این کشور صادر شد، اظهار کرد: خوشبختانه یکی از مرزهای اعلام شده برای کشور ایران مرز خسروی کرمانشاه است.

وی برقراری ترانزیت یکسره و پیوستن عراق به کنوانسیون بین‌المللی تیر را رویدادی مهم و امیدبخش دانست و عنوان کرد: حمل یکسره از مرز خسروی می‌تواند در نهایت گذرگاه‌ زمینی از ایران تا  سوریه، لبنان و پس از آن تا مدیترانه را برقرار کند که مسیر ترانزیتی بسیار  مهمی است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که حمل یکسره کالا برای مرز خسروی اعلام شده باید عمده تمرکز را بر تقویت این مرز و افزایش داد و ستد بر آن قرار دهیم.

رئیس اتاق کرمانشاه تاکید کرد: بنا داریم به زودی ملاقات‌های مرزی مرز خسروی برقرار کنیم تا بتوان با همکاری دو طرف مسائل موجود در این مرز را حل و فصل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل مشکلات داخلی عراق فعلا برای برقراری ترانزیت یکسره از مرزهای اقلیم کردستان عراق برنامه‌ای ارائه نشده، اما از بین مرزهایی که با بخش کردی داریم پرویزخان بیشترین شایستگی را برای برقراری ترانزیت یکسره دارد.

کاشفی در ادامه به مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان استان هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌ها، اصلاح پایه‌های صادراتی است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان بعد از هر بار نوسان ارز پایه صادراتی را برای چند هزار قلم کالا اصلاح کرد، ادامه داد: برای حل این مشکل نیازمند تعیین ریالی پایه‌های صادراتی و سپس تبدیل آن به نرخ روز ارز هستیم.

عضو هیات رییسه اتاق ایران از تعیین  موافقت‌نامه برای حل مشکلات بازگشت ارز صادرکنندگان هم یاد کرد و گفت: این موافقت‌نامه مورد تایید همه دستگاه‌ها قرار گرفته، اما بانک مرکزی هنوز در برابر اجرای آن مقاومت دارد.

کاشفی با بیان اینکه اجرای این موافقت‌نامه می‌تواند مشکلات برگشت ارز سال‌های ۹۷ و ۹۸ صادرکنندگان را مرتفع کند، اظهار کرد: تقاضا داریم تا زمان ابلاغ این موافقت‌نامه امور مالیاتی همکاری لازم را با صادرکنندگان داشته باشد.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه دخالت در امور بخش خصوصی استان کرمانشاه را بدعت خطرناکی دانست و گفت: اتاق بازرگانی درخواست‌های غیرمنطقی را نمی‌پذیرد و هرگز در بازی‌های سیاسی وارد نخواهد شد.

کاشفی با بیان اینکه اتاق بازرگانی کرمانشاه در زمینه های مختلف قابلیت‌های بسیاری دارد، تاکید کرد: تنها مسئولیت و جایگاه ما پیگیری مسائل اقتصادی بخش خصوصی است و قطعا درگیر بازی‌های سیاسی نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه گاهی برخی درخواست عزل و نصب در مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی را دارند، گفت: حتما مقابل چنین مواردی می‌ایستیم.

وی یادآور شد: با وجود همه این موارد همچنان پذیرای راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی که با هدف ارتقا بخش خصوصی است، خواهیم بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها