تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 سپتامبر 2024 - 3:05
کد خبر : 208839

با هزینه کدام تور داخلی میتوان یک تور مسافرتی خارجی رزرو کرد؟

با هزینه کدام تور داخلی میتوان یک تور مسافرتی خارجی رزرو کرد؟

در ایران هزینه تور داخلی به‌ویژه سفر با هواپیما نسبت به سفرهای خارجی گرانتر است و قیمت تورهای گردشگری داخلی با بعضی تورهای خارجی برابری می‌کند. در نتیجه، برخی افراد ترجیح می‌دهند به خارج از کشور سفر کنند. تور خارجی ارزان‌تر از تور داخلی محبوب‌ترین کشور ایرانیان برای سفر به خارج از کشور ترکیه است

در ایران هزینه تور داخلی به‌ویژه سفر با هواپیما نسبت به سفرهای خارجی گرانتر است و قیمت تورهای گردشگری داخلی با بعضی تورهای خارجی برابری می‌کند. در نتیجه، برخی افراد ترجیح می‌دهند به خارج از کشور سفر کنند.

تور خارجی ارزان‌تر از تور داخلی

محبوب‌ترین کشور ایرانیان برای سفر به خارج از کشور ترکیه است که دلیل اصلی سفر به ترکیه عدم نیاز به ویزا است به‌طوری که هرکسی می‌تواند هر زمان که بخواهد به این کشور سفر کند. علاوه‌بر این دسترسی به ترکیه آسان است و ایرانی‌ها هم از طریق مرز هوایی و هم از طریق مرز زمینی می‌توانند به این کشور بروند.

هزینه سفر به کیش و قشم معادل هزینه سفر به وان ترکیه است

ارزان‌ترین شهر ترکیه برای سفر وان است. فاصله وان تا شهرهای مرزی ایران کم است و سفر به آنجا برای ایرانیان مقرون‌به‌صرفه است. در حال حاضر قیمت تورهای تهران به وان برای 3 شب مسیر زمینی با اتوبوس از تور داخلی کیش و قشم ارزان‌تر است. به غیر از وان، هزینه 3 شب سفر استانبول با پرواز بعد از ظهر و هتل سه ستاره و تور باتومی گرجستان با هتل 5 ستاره با صبحانه و شام از سفر به کیش و قشم ارزان‌تر می‌شود. شما می‌توانید در صفحه تور داخلی، هزینه‌های سفر به این مقاصد را ببینید.

هزینه سفر به شیراز معادل هزینه سفر به ترکیه است

به‌گفته رئیس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی فارس هزینه سفر در کل کشور گران است و شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هم‌چنین برخی از آژانس‌های گردشگری معتقدند که هزینه سفر به شیراز برای مسافران شهرهای دیگر نسبت به برخی شهرهای ترکیه و ارمنستان بیشتر است. بنابراین خرید تور داخلی شیراز برای مسافران از تبریز یا مشهد و تهران مقرون‌به صرفه نیست. این موضوعی است که مسافرانی که سال گذشته تجربه اقامت چند روزه در هتل‌ها و تورهای گران قیمت شیراز را داشته‌اند نیز آن را تایید می‌کنند و می‌گویند چرا تور مسافرتی خارجی به وان ترکیه و حتی زمینی استانبول هم‌قیمت تور داخلی شیراز است؟

تورهای ارزان خارجی

ارمنستان

ارمنستان دیدنی‌های زیادی دارد. آثار تاریخی و معماری داخل ایروان و زیبایی‌های طبیعی خارج از پایتخت، شما را از انتخابتان راضی نگه خواهد داشت. برای سفر به ارمنستان نیازی نیست مسافران نگران دریافت ویزا باشند زیرا ویزای ارمنستان در فرودگاه صادر می‌شود.

ترکیه

استانبول یکی از شهرهای محبوب برای گشت‌وگذار و تفریح ​​در ترکیه است، کلان شهری که انواع و اقسام جاذبه‌ها را در خود جای داده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال و میدان تقسیم، تماشای عظمت عثمانی‌ها، خیره شدن به تنگه بسفر و دریای آبی، لذت بردن از کباب و غذاهای لذیذ ترکی و خرید از این جاذبه‌ها است.

آنکارا

آنکارا از دیگر شهرهای ترکیه است که می‌تواند مقصد سفر ارزان خارجی باشد. در آنکارا از تماشای عمارت‎های تاریخی لذت ببرید و در مراکز خرید متعددی گردش کنید.

آنتالیا

دیگر شهر توریستی ترکیه آنتالیا است. این شهر ساحلی، با انواع تفریحات و سرگرمی‌ها، مقصدی عالی برای لذت بردن از آب‌تنی، تماشای دریا و مناظر طبیعی است.

کوش آداسی

کوش آداسی ترکیه شهری توریستی و ساحلی است که در غرب این کشور قرار دارد. در کوشی آداسی از دریا و تفریحات دریایی، غواصی و آفتاب گرفتن در کنار دریا لذت ببرید.

گرجستان

تماشای زیبایی‌های کشورهای آسیای میانه را با تور مسافرتی گرجستان تجربه کنید. علاوه بر آثار تاریخی، این منطقه زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. اکثر گردشگران در گرجستان از تفلیس و باتومی دیدن می‌کنند.

کشورهای ارزان برای مسافرت ایرانیان محدود به کشورهای همسایه نیستند و سفر به کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی و تایلند نیز هزینه زیادی ندارد.

تور خارجی برای سفرهای بین المللی با خدمات ویژه

با تور خارجی می توانید بدون دغدغه زبان، هتل، پرواز و قیمت، سفری راحت به خارج از کشور را تجربه کنید. تورهای خارجی مناسب حتی به دورترین نقاط کشور نیز در این آژانس برگزار می‌شود. با کمک تور لیدرهای مجرب، سفر شما پر از گشت‌وگذار و تفریح در مکان‌های مناسب خواهد بود.

جمع‌بندی

هزینه حمل‌و نقل داخلی و هتل‌ها در ایران چندین برابر و قیمت سفر در ایران از حالت رقابت خارج شده ‌است. قیمت تور داخلی گران است که دلیل آن افزایش هزینه بلیت هواپیما، گران شدن نرخ هتل‌ها و حمل‌و نقل داخلی است. هتل‌ها هر سال چندین نوبت قیمت‌ها را افزایش می‌دهند به‌طوری که نرخ آن‌ها از هتل‌های برخی کشورهای همجوار بسیار بالاتر است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها