تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اکتبر 2021 - 20:12
کد خبر : 16079

برای جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه مشوق‌های معنادار می‌خواهیم

برای جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه مشوق‌های معنادار می‌خواهیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار توجه بیشتر وزارت صمت به کرمانشاه شد تا این استان هم به واسطه قابلیت هایی که دارد تبدیل به مقصد سرمایه گذاری شود. محسن دارابی امروز(پنجم خرداد) در نشست انعقاد تفاهم‌نامه مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی کرمانشاه که با حضور معاون وزیر صمت در استانداری برگزار شد، با

برای جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه مشوق‌های معنادار می‌خواهیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار توجه بیشتر وزارت صمت به کرمانشاه شد تا این استان هم به واسطه قابلیت هایی که دارد تبدیل به مقصد سرمایه گذاری شود.

محسن دارابی امروز(پنجم خرداد) در نشست انعقاد تفاهم‌نامه مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی کرمانشاه که با حضور معاون وزیر صمت در استانداری برگزار شد، با اشاره به رشد تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی کرمانشاه طی سالهای اخیر، اظهارکرد: از سال 1372 تا سال 1396 جمعا 800 قرارداد واگذاری اراضی را در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه داشتیم، اما از سال 1396 تا سال گذشته با یک جهش قابل توجه این تعداد به حدود هزار قرارداد رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم افزایش سرمایه گذاری‌ در شهرک های صنعتی کرمانشاه ایجاد زیرساخت ها بوده، عنوان کرد: اگر بتوانیم برای سرمایه گذاران زیرساخت ها را مهیا کنیم، استان قابلیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاران دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اضافه کرد: البته غیر از ایجاد زیرساخت ها، به مشوق های معنادار دیگری هم نیاز داریم تا بتوانیم به مقصد سرمایه گذاری تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: براین اساس ضرورت دارد که در وزارت صمت طرحی نو اجرایی شود و به استانهایی مانند کرمانشاه کمک کند تا از این شرایط خارج شویم، چراکه در حال حاضر به واسطه کمبود منابع  نمی توانیم پاسخگوی بخشی از سرمایه گذاران باشیم.

بیژن کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه نیز با اشاره به حدود 30 سال فعالیت شرکت شهرک های صنعتی در کرمانشاه، اظهارکرد: طی این سالها تعداد 22 شهرک صنعتی در کرمانشاه مصوب شده و 20 شهرک درحال واگذاری زمین داریم.

وی بابیان اینکه تلاش شده تا در اکثر این شهرک ها زیرساخت هایی همچون آب، برق و …ایجاد شود، تصریح کرد: از ابتدا تاکنون هم 1781 قرارداد را با سرمایه گذاران منعقد کرده ایم که در این راستا 809 هکتار زمین به آنها واگذار شده و 387 واحد تولیدی هم به بهره برداری رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه عمده واحدهای تولیدی که در شهرک های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند در حوزه صنایع شیمیایی، غذایی و فلزی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1385 تا سال 1396 هرساله بصورت متوسط حداقل 40 و حداکثر 60 سرمایه گذار را جذب می کردیم، اما از سال 1396 با فراهم کردن زیرساخت ها این روند سیر صعودی به خود گرفت، بگونه ای که سال 1399 حدود 400 قرارداد منعقد کردیم.

کردستانی تاکید کرد: در بحث افزایش زمین های واگذار شده هم روندی افزایشی داشته ایم، تا جایی که سال 1399 حدود 149 هکتار زمین واگذار کردیم.

وی بااشاره به فعالیت 387 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کرمانشاه، اعلام کرد: 34 واحد از این تعداد مربوط به سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته 215 واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت و امسال هم بنا داریم تعدادی دیگر را احیاء کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها