تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 23:05
کد خبر : 26023

برداشت نوبرانه های تابستانی در جنوب کرمان آغاز شد

برداشت نوبرانه های تابستانی در جنوب کرمان آغاز شد

ایسنا/کرمان سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از آغاز برداشت نوبرانه های تابستانی در مناطق سردسیری شهرستان های جیرفت و عنبرآباد خبر داد.  “امیر امیرشکاری” در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز برداشت میوه های نوبرانه  در مناطق سردسیری جنوب کرمان افزود: سطح زیرکشت زردآلو در جنوب استان کرمان حدود ۱۲۵۰ هکتار

برداشت نوبرانه های تابستانی در جنوب کرمان آغاز شد

ایسنا/کرمان سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از آغاز برداشت نوبرانه های تابستانی در مناطق سردسیری شهرستان های جیرفت و عنبرآباد خبر داد.

 “امیر امیرشکاری” در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز برداشت میوه های نوبرانه  در مناطق سردسیری جنوب کرمان افزود: سطح زیرکشت زردآلو در جنوب استان کرمان حدود ۱۲۵۰ هکتار است که از این سطح حدود ۵۰ هکتار نابارور و حدود ۱۲۰۰ هکتار بارور هستند.

وی از آغاز برداشت زردآلو در جنوب استان کرمان و در مناطق سردسیری شهرستان های جیرفت و عنبرآباد(بخش ساردوئیه – اسفندقه و جبالبارز) خبرداد و گفت: با توجه به اقلیم مناسب در این مناطق انواع  محصولات تابستانی از کیفیت بسیار خوبی  برخوردار هستند.

سرپرست باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان با اشاره به برداشت زردآلو در جنوب استان کرمان از اوایل خردادماه با برداشت ارقام زودرس در مناطق اسفندقه و جبالبارز عنوان کرد و گفت: برداشت این میوه تا نیمه شهریورماه  ادامه دارد.

امیرشکاری با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی محصول زردآلو به دلیل سرمازدگی بهاره اظهار کرد: از سطح ۱۲۰۰ هکتار زردآلو بارور در منطقه پیش بینی می شود حدود  3528 تن محصول برداشت شود که از این مقدار حدود ۶۰ درصد برای نیاز استان و  ۴۰ درصد به بازارهای سایر استان ها جهت فروش عرضه می شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها