برنامههای ایران برای اکسپو دبی
معاون گردشگری گفت: همزمان با نهایی شدن پروتکلهای بهداشتی ورود گردشگران به کشور و احتمال بازگشایی مرزها در ماه آینده، حضور جدی و بهرهمندی از ظرفیتهای بیشمار اکسپو ۲۰۲۱ دبی، فرصتی طلایی برای گردشگری ایران فراهم کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری اکسپو
معاون گردشگری گفت: همزمان با نهایی شدن پروتکلهای بهداشتی ورود گردشگران به کشور و احتمال بازگشایی مرزها در ماه آینده، حضور جدی و بهرهمندی از ظرفیتهای بیشمار اکسپو ۲۰۲۱ دبی، فرصتی طلایی برای گردشگری ایران فراهم کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری اکسپو دبی که قرار است به مدت شش ماه، از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی در امارات متحده عربی برگزار شود، با بررسی روند پیشرفت و اقدامات صورتگرفته درباره اهمیت حضور حداکثری حوزه گردشگری در این رویداد مهم بینالمللی، گفت: اکسپو پس از جامجهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بینالمللی جهان به شمار میآید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه موضوع در حال برنامهریزی هستیم. همچنین حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیشبینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو امسال در کنار وضعیت مطلوب متراژ ۲۰۱۴ مترمربع غرفه جمهوری اسلامی ایران و نیز مکانیابی مطلوب آن شامل قرار گرفتن در جوار غرفههای کشورهایی از جمله فرانسه، مکزیک و پرو بستری ویژه فراهم آورده است تا ضمن معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در این نمایشگاه بتوانیم همزمان با بازگشایی مرزها و فراهم آوردن شرایط ایمن حضور گردشگران، بر فاصله زمانی اندک میان دبی و شهرهای ایران به ویژه مناطق آزاد کشور همانند کیش و قشم در راستای جذب بازدیدکنندگان بیشمار این رویداد و فراهم آوردن امکان سفر آنها به کشور تمرکز و اقدام کنیم.
او افزود: در واقع به واسطه طولانی بودن بازه زمانی برگزاری نمایشگاه از یک سوی و نزدیکی بسیار محل برگزاری آن به استانهای مختلف کشور، امکان برگزاری تورهای گردشگری برای غرفهداران و بازدیدکنندگان بیش از ۱۹۲ کشور در صورت برنامهریزی صحیح وجود دارد.
معاون گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه جذب سرمایهگذاران بینالمللی در بخشهای اقتصادی جزو هدف استراتژیک پاویون جمهوری اسلامی ایران به شمار میآید، از اینرو صنعت گردشگری و ظرفیتهای بیشمار بخش سرمایهگذاری این حوزه بیشک فرصتهای قابل توجهی از جذب سرمایه در این عرصه را سبب خواهد شد.
تیموری با اشاره به سایر اهداف، فرصتها و چشمانداز حضور ایران، اظهارکرد: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملتها» یکی از مهمترین هدفگذاری صورتگرفته است که با اختصاص ۶۴ مترمربع غرفه ویژه بخش گردشگری وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت گردشگری در ۳۸۲ متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزهها، امکان برونرفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.
معاون گردشگری گفت: برابر مذاکرات و توافق بهعملآمده با برگزارکنندگان اکسپو، علاوهبر غرفهای که به صورت تخصصی در اختیار حوزه گردشگری قرار میگیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبههای گردشگری، برنامههای آیینی و موسیقی ایران به کار گرفته میشود.
وی در ادامه با بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری برنامههای وزارتخانه متبوع در این رویداد، بیان کرد: معرفی ظرفیتهای تخصصی استانهای کشور در سه شاخه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بستری جذاب برای بازدیدکنندگان غرفه ایران در این رویداد جهانی خواهد بود و پرداختن به شاخههای تخصصی هر یک، شامل انواع گردشگری از جمله سلامت، طبیعت، فرهنگی و غیره در کنار معرفی آیینهای سنتی، صنایعدستی، تاریخ و فرهنگ کشور هسته اصلی برنامههای اجرایی را تشکیل میدهد و نیاز است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین بهرهوری از فرصت ایجاد شده فراهم شود. از اینرو هر چه برنامههای اجرایی با جزییات و دقیق باشد و بتواند با پاسخدهی به علایق مختلف در راستای شعار و چشماندازهای تعریف شده کلان کشور پیش رود، دستاوردهای قابلتوجهی پس از مدتها رکود ناشی از کرونا برای تاسیسات و فعالان گردشگری کشور رقم خواهد خورد.
معاون گردشگری با بیان اینکه ۷۰ درصد بازدیدکنندگان این رویداد اصطلاحاً اکسپوتوریست هستند، گفت: حوزه فرهنگی و گردشگری دو بالی به شمار میآیند که باید به موازات هم در اکسپو نقشآفرینی کنند، از این رو با توجه به حضور تعداد قابلتوجه ایرانیهای مقیم در کشور امارات، نیاز است تمرکز جدی در حوزه بازاریابی و جذب گردشگران بهویژه از کشورهای هدف داشته باشیم و با استفاده از امکانات مجازی همانند اپلیکیشنها، درگاههای اینترنتی و واقعیت مجازی و افزوده به عنوان ابزاری مهم، بهروز و کاربردی در معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور و جذب گردشگران استفاده کنیم و از سویی دیگر بتوانیم بار علمی مورد نیاز در این حوزه را با برگزاری وبینارها و کارگاههای آموزشی مشترک بینالمللی ارتقا دهیم.
نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار با حضور حداکثری کشورها برگزار میشود و بخشهایی که در این رویداد با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند، در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.
اکسپو دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود که با همهگیری ویروس کرونا، اجرای آن به امسال موکول شد.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0