اخبار 38

برندینگ‌ شهری در دستور کار شورای بجنورد/ برای مفاخر بجنورد برنامه داریم

برندینگ‌ شهری در دستور کار شورای بجنورد/ برای مفاخر بجنورد برنامه داریم

ایسنا/خراسان شمالی عضو شورای شهر بجنورد گفت: در دوره ششم شورای شهر بجنورد موضوع برندینگ‌ شهر با اهمیت بسیاری در دستور کار قرار دارد.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نگاه اعضای ششمین دوره شورای شهر بجنورد برندینگ‌ شهر است، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران به شهر بجنورد نیازمند برندسازی شهر است و از همین جهت کمیته بجنورد شناسی در شورای شهر تشکیل شده است.

وی در رابطه با مرکز اسناد و کتابخانه شورای شهر، بیان کرد: هفت هزار جلد کتاب در کتابخانه شورای شهر بجنورد موجود بود که در دوره ششم هزار جلد به این مجموعه اضافه کردیم و به دنبال ایجاد کتابخانه‌ای هستیم که مردم برای استفاده از کتاب‌های مرجع با مشکلی مواجه نباشند.

موسوی با اشاره به تشکیل کمیته مشاهیر و مفاخر در شورای شهر بجنورد افزود: در حال حاضر ۳۲ نفر از مفاخر استان در امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد تدفین شده‌اند و تاکنون بررسی زندگی‌نامه عارف بجنوردی و حاج داراب بدخشان در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: مفاخر و مشاهیر استان از ظرفیت‌های فرهنگی هستند و توجه به مفاخر و مشاهیر نیز باید به عنوان موضوعی محوری در دستور کار باشد. به همین دلیل کمیته مشاهیر و مفاخر برای اولین بار در بجنورد تشکیل شده است.

موسوی ادامه داد: تعاملات صورت گرفته با دانشگاه فردوسی در راستای تفکیک اسناد و تخصصی کردن آن در دست اجرا قرار گرفته است.

وی همچنین مژده تشکیل بانک اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتالی را داد و بیان کرد: برای رسیدن به این هدف دو کارگروه پژوهشی و محیط زیست در شورای شهر بجنورد شروع به فعالیت نمودند.

موسوی در ادامه با اشاره به موضوعیت کارگروه محیط زیست گفت: در این کارگروه به دنبال مدیریت پسماند و ایجاد اشتغال در این زمینه و به حداقل رساندن زباله در سطح شهر هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *