تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:40
کد خبر : 116430

برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در یزد

برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در یزد

ایسنا/یزد معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد اعلام کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از واجدین شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی‌گری از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی دعوت به همکاری کرده است. «احمد افروزیان» با اشاره به برگزاری آزمون جذب مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، عنوان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه

برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در یزد

ایسنا/یزد معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد اعلام کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از واجدین شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی‌گری از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی دعوت به همکاری کرده است.

«احمد افروزیان» با اشاره به برگزاری آزمون جذب مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، عنوان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از واجدین شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی دعوت به همکاری کرده است.

وی گفت: فرآیند ثبت نام از روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه شروع شده است و تا پنجم آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون جهاددانشگاهی یزد با اشاره به روش‌های جذب، گفت: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می‌شود و مجموع ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای سه حوزه در شهرستان‌های استان یزد ۴۲۰ نفر است.

افروزیان افزود: در روش آزمونی ۳ نوع آزمون برای جذب برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در یکی از سه حوزه داوری، داوری تخصصی خانواده و میانجی گری در آزمون ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط از جمله حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) می‌توانند برای ثبت نام در آزمون‌های داوری عمومی اقدام و دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) و دارندگان مدرک حداقل سطح ۲ حوزه صرفاً مجاز به شرکت در آزمون‌های میانجی گری و داوری تخصصی خانواده می‌باشند.

افروزیان شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر دو برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به نحوه جذب غیر آزمونی تاکید کرد: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرایط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است می‌توانند نسبت به ثبت نام غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایند.

وی ادامه داد: در روش جذب بدون آزمون، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه‌ای و تطبیق شرایط (ویژه مؤسسات داوری موجود) مورد بررسی قرار می‌گیرد که این فرآیند توسط مرکز توسعه حل اختلاف انجام می‌گیرد و پس از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرایط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون گفت: براساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، آزمون در تاریخ ۲۶ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و چنانچه بنابر شرایط تغییری در زمان آزمون ایجاد شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، افروزیان در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش‌های آزمونی و غیرآزمون اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها