تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 23:30
کد خبر : 127500

بقاع متبرکه بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دینی و جذب جوانان هستند

بقاع متبرکه بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دینی و جذب جوانان هستند

امام جمعه سربیشه به تأثیر بقاع امامزادگان برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: بقاع امامزادگان بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مکان‌های دینی هستند. حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی چند سال اخیر در سطح بقاع متبرکه

بقاع متبرکه بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دینی و جذب جوانان هستند
امام جمعه سربیشه به تأثیر بقاع امامزادگان برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: بقاع امامزادگان بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مکان‌های دینی هستند.

حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی چند سال اخیر در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه را با ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم قابل وصف نیست چرا که کارهای خوبی در سطح بقاع متبرکه انجام شده است.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره و بیان کرد: همه ما باید برای رسیدن به این هدف بسیج شویم چرا که این بقاع یکی از مقدس‌ترین اماکن هستند.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه اقدام اداره کل اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری شایسته تقدیر است، گفت: در استان خراسان‌ جنوبی امامزادگان واجب التعظیمی وجود دارد که در مناسبت‌های طول سال جمع زیادی از مردم در این اماکن مقدس حاضر می‌شوند.

سنجری اظهار کرد: محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها در طول تاریخ وجود داشته و امروز بیش از گذشته جلوه‌گر شده است بنابراین با توجه به واقع شدن بسیاری از بقاع متبرکه استان در طبیعت بکر، زائران با دو هدف زیارتی و گردشگری به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی به تأثیر بقاع امامزادگان برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: بقاع امامزادگان بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مکان‌های دینی هستند.

امام جمعه سربیشه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه را سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین مکان برای ترویج مبانی و ارزش‌های دینی هستند و باید نهایت استفاده را از این فرصت ببریم.

وی توسعه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه را یکی از کارهای خوب سازمان اوقاف ذکر کرد و افزود: طی سال‌های اخیر در زمینه فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه کارهای خوبی انجام شده بنابراین در وهله بعدی باید کیفی‌سازی فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه سربیشه خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌ها در بقاع متبرکه گسترش و متولیان امامزادگان و اوقاف در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اهدای نرم‌افزارهای پاسخ به شبهات ورود کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها