تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 20:45
کد خبر : 124829

بهبود وضعیت مرزنشینان باعث تقویت مرز می شود

بهبود وضعیت مرزنشینان باعث تقویت مرز می شود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه رویکرد ما در قبال مرز توسعه محور است، گفت: بهبود وضعیت مرزنشینان باعث تقویت مرز می شود.  دکتر “محمد نوذری”  در دیدار با دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مرزهای استان، خواستار مساعدت در اجرای طرح ها و پروژه های مرزی، امور

بهبود وضعیت مرزنشینان باعث تقویت مرز می شود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه رویکرد ما در قبال مرز توسعه محور است، گفت: بهبود وضعیت مرزنشینان باعث تقویت مرز می شود.

 دکتر “محمد نوذری”  در دیدار با دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مرزهای استان، خواستار مساعدت در اجرای طرح ها و پروژه های مرزی، امور زیرساختی مرز و اربعین و انسداد مرزی شد و اظهار کرد: سیاست ما در قبال مرز توسعه محور است و در این راستا روند مهاجرت در مرز را معکوس کرده ایم.

وی در این دیدار که معاون امور عمرانی استاندار نیز حضور داشت، بهبود وضعیت مرزنشینان را در جهت تقویت مرز بسیار  موثر عنوان کرد و گفت: در این راستا در جهت ایجاد سرمایه‌گذاری و تسریع در انجام پروژه های مرزی نیازمند مساعدت لازم دولت هستیم که در این زمینه اولویت مهم احیای مشوق های سرمایه گذاری مرزی است.

نوذری در ادامه خواستار راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: نقش بازارچه های سه‌گانه در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ایران و عراق بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و بازارچه هلاله شمالی نیز که از مطالبات مهم استان بوده است در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مصوب شده و برای تصویب به دولت می رود که در این زمینه نیازمند تسریع در کار هستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: با انجام این مهم موفق به کسب مجوز برای سه بازارچه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی خواهیم شد و این می تواند نوید دهنده روزهای خوب فراروی تجارت و بازرگانی استان باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری ایلام، در این نشست معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نسبت به خواسته ها و مطالبات استان قول مساعد داد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها