تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 23:26
کد خبر : 100286

“به فکر باشیم”؛ دغدغه چاره‌اندیشی برای تعطیلی کسب و کارها

“به فکر باشیم”؛ دغدغه چاره‌اندیشی برای تعطیلی کسب و کارها

تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در پی شیوع ویروس کرونا و بیکاری قشرهایی از مردم به یکی از معضلات اساسی کشور بدل شده که پیدا کردن راه حل برای آن – چه از سوی دولت و چه از سوی مردم – می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا،

تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در پی شیوع ویروس کرونا و بیکاری قشرهایی از مردم به یکی از معضلات اساسی کشور بدل شده که پیدا کردن راه حل برای آن – چه از سوی دولت و چه از سوی مردم – می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با همین دغدغه و به منظور گره زدن ذهن همه‌ی قشرهای دانشجویی و غیر دانشجویی به صورت عام با این معضل و کشف راه حل برای آن، مسابقه ایده پردازی «به فکر باشیم» را طراحی کرده و به اجرا درخواهد آورد.

هدف این مسابقه حرکت در جهت کنترل این وضعیت است و نحوه برگزاری آن به صورت فراخوان عمومی به همه اقشار بویژه دانشجویان و مبتکران جوان سراسر کشور و به خصوص تشکل‌های دانشجویی به جهت مشارکت حداکثری است.

با این اقدام قرار است ایده‌های خام و دست نخورده در ذهن ایده‌پردازان جمع‌آوری شده و پس از داوری و ارزیابی کارشناسان، طرح‌های برگزیده معرفی و مورد پردازش و تحلیل قرار بگیرند تا بتوان با استفاده از آن‌ها، راهکارهای عملیاتی برای حل مشکل بیکاری در شرایط فعلی را به دولت یا نهادهای غیردولتی و کسب و کارهای خصوصی ارائه داد.

همچنین فرهنگ‌سازی عمومی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای گذر از وضعیت فعلی دانست و مسابقه “به فکر باشیم” مقدمه‌ای برای تحقق آن با استفاده از جریان‌سازی رسانه‌ای و راه‌اندازی پویش #به_فکر_باشیم است که برنامه دقیق‌تری به زودی تکمیل و وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

در این بین، رسانه‌ها و تعدادی از اشخاص حقیقی و  تشکل‌های فعال در حوزه خدمت رسانی و کارآفرینی نیز این حرکت را پشتیبانی خواهند کرد.

مراحل اجرایی مسابقه “به فکر باشیم” به شرح ذیل است:

1.  برگزاری مسابقه و جمع‌آوری ایده‌ها

2.  داوری ایده‌ها و انتخاب ایده‌های برگزیده

3.  تقدیر از صاحبان ایده‌های برگزیده و پردازش و تحلیل طرح‌ها

4.  ارائه طرح‌های نهایی به اشخاض حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی جهت اجرا

5.  پیگیری طرح‌ها و مطالبه‌گری در راستای فرهنگ سازی عمومی ذیل پویش #به_فکر_باشیم

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها