بیشترین تماس‌ با سامانه ۱۶۶۶ ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است


بیشترین تماس‌ با سامانه ۱۶۶۶ ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است

ایسنا/گیلان معاون بیمه و خدمات سلامت استان گیلان گفت: بیشترین تماس‌ها با سامانه ۱۶۶۶ ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می شود که بازتاب آن را در تماس هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم.

مهدی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پزشکان بیمه سلامت استان گیلان به سوالات شهروندان پیرامون کوید ۱۹ از طریق سامانه ۱۶۶۶ پاسخ می دهند.

وی تصریح کرد: مردم از طریق این سامانه می‌توانند مسائل، مشکلات و سوال‌های خود را در خصوص ویروس کرونا و مسائل مربوط به آن مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا مدیران ارشد سازمان با تلاش مضاعف پیگیر مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد و کاهش بازه زمانی پرداخت ها شدند.

مهدی پور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۶۰ تماس تلفنی توسط پزشکان استان نسبت به ارائه مشاوره، پاسخگویی به سوالات پزشکی در خصوص نحوه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ اداره کل بیمه سلامت استان پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می‌رود.

وی افزود: بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می شود که بازتاب آن را در تماس هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم. بنابراین توصیه می‌شود که افراد اخبار را فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند.

منبع:ایسنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *