تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 18:20
کد خبر : 154318

بیش از ۲۸ هزار نفر از بهزیستی قزوین مشاوره تلفنی گرفتند

بیش از ۲۸ هزار نفر از بهزیستی قزوین مشاوره تلفنی گرفتند

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۲۸ هزار و ۷۹۰ تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سوی شهروندان استان قزوین برقرارشده است. علیرضا وارثی با اشاره به مشاوره تلفنی بهزیستی، تصریح کرد: مشاوره تلفنی به این معنی است که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس‌گیرندگان تعاملی

بیش از ۲۸ هزار نفر از بهزیستی قزوین مشاوره تلفنی گرفتند

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۲۸ هزار و ۷۹۰ تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سوی شهروندان استان قزوین برقرارشده است.

علیرضا وارثی با اشاره به مشاوره تلفنی بهزیستی، تصریح کرد: مشاوره تلفنی به این معنی است که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس‌گیرندگان تعاملی بین تماس‌گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می‌گیرد، این امر باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد خواهد شد.

وی افزود: مشاور کمک می‌کند تا تماس‌گیرنده نیازهای خود را مشخص و راه‌حلی برای مسائل خود پیدا کند همچنین با انجام مشاوره توانایی تصمیم‌گیری در تماس‌گیرنده تسهیل می‌شود، در سال جاری ۲۸ هزار و ۷۹۰ تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان قزوین برقرار شده، این میزان نسبت به سال گذشته که ۱۴ هزار ۶۸۳ مورد بود، دو برابر افزایش‌یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: این خط هرروز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل فعال است و خدمات مشاوره‌ای به تماس‌گیرندگان در حوزه‌های مختلف فردی، خانوادگی، تربیتی، تحصیلی، اعتیاد و کرونا ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی در راستای اهداف و وظایف خود یعنی ارتقاء سطح بهداشت و سلامت روان جامعه برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند که ازجمله آن می‌توان به «طرح محب» اشاره کرد، طرح محب طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی با تأکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی به‌منظور پیشگیری و کاهش مشکلات روانی_اجتماعی است که از سال ۸۷ در استان قزوین فعال است.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، وارثی تأکید کرد: دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی با تشکیل تیم‌های فوریتی به ارائه خدمات به متقاضیان می‌پردازد، افرادی که از روانشناسان و مددکاران ماهر به شمار می‌روند به‌صورت داوطلب در این تیم‌ها حضور دارند، این افراد در مواقع بحران به ارائه مداخلات روان‌شناختی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره حضوری به دو بخش دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شود، بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره، روان‌شناختی و روان‌پزشکی حضوری در حیطه‌های مختلف از قبیل خانواده، زوج‌درمانی، گروه‌درمانی و کودک و نوجوان همچنین اجرای آزمون‌های روان‌شناختی به مراجعان در مراکز دولتی و غیردولتی جهت پیشگیری از آسیب‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی ازجمله خدمات ارائه‌ شده در این بخش است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مرکز جامع مراقبت از خانواده سامانه تصمیم، طرح غربالگری اضطراب، طرح پیش از ازدواج و طرح زندگی خانواده، پیشگیری از طلاق از دیگر خدمات ارائه‌ شده توسط دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی استان است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها