تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 14:35
کد خبر : 31673

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار بین شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع شد

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار بین شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع شد

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به بررسی و تصویب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌های استان گفت: امسال اعتباری معادل چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های استان با توجه به سهم هر شهرستان توزیع شده است. مجید پورعیسی، امروز شنبه ۸ آبان در نشستی با معاونان و مدیران این سازمان افزود:

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار بین شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع شد

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به بررسی و تصویب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌های استان گفت: امسال اعتباری معادل چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های استان با توجه به سهم هر شهرستان توزیع شده است.

مجید پورعیسی، امروز شنبه ۸ آبان در نشستی با معاونان و مدیران این سازمان افزود: در نیمه نخست سال جاری اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به مبلغ سه هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال نیز در بین شهرستان‌های استان توزیع شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: اعتبارات مذکور بر اساس شاخص‌های تعیین شده و محاسبه فاصله هرکدام از شاخص‌ها با میانگین کشوری در بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در خصوص اهداف و وظایف تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به استنادماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، در شش ماهه نخست امسال چهار جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح و بررسی ۴۴ دستور کار اصلی، منجر به ۶۶ مصوبه شد که اکثر این مصوبات در حال حاضر در مرحله اجرا هستند.

پورعیسی با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نقش هدایتگری و سیاست‌گذاری امور استانی را بر عهده دارد تصریح کرد: سعی شده تا تمامی دستورها بر مبنای رسیدن به اهداف توسعه استان بررسی و مصوب شود.

وی بیان کرد: در چهارمین جلسه شورا به توزیع اعتبارات استانی به تفکیک شهرستان و نحوه اجرایی شدن مصوبات سفر رییس جمهوری به استان و ضرورت انجام اقدامات لازم پرداخته شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به سند توسعه نهبندان یادآور شد: در همین خصوص مطالعات اسناد شهرستانی در حال انجام است تا ضمن تکمیل سند راهبردی، اسناد عملیاتی تدوین شود.

وی تصریح کرد: باید در کوتاهترین زمان ممکن چارچوب مصوبات برای رایزنی‌های بعدی استاندار در تهران تهیه و تدوین شده و ما نیز در استان با تدارک تیم‌های عملیاتی قوی بتوانیم این چارچوب و الگوی خاص را برای اجرایی شدن مصوبات تدوین کنیم.

پورعیسی با اشاره به مصوبات چهارمین جلسه شورا گفت: دسته اول مصوباتی هستند که در جریان بازدید رییس جمهوری و وزار مطرح و قول مساعد برای آنها داده شد و دسته دوم مصوبات نیز تصمیمات وزرا و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است که مقرر شد هر ۲ گروه مصوبات جمع بندی و در تهران پیگیری شود.

وی با اشاره به چاپ کتاب گزارش عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در  بهار ۱۴۰۰، افزود: تالیف و چاپ جلد سوم کتاب «گام‌های توسعه و پیشرفت» با مضمون نگاهی بر عملکرد و نتایج اقدامات هشت استاندار خراسان جنوبی با تأکید ویژه بر عملکرد آقای ملانوری، نیز منتشر شده است.

دستگاه‌های اجرایی پیش نویس موافقت‌های عمرانی را ارائه کنند

علی بهدانی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در این جلسه اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‎های اجرایی مشمول نظام هزینه‌ای استان در سال جاری به مبلغ چهار هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال ریال بررسی و تصویب شد.

وی افزود: با پیگیری انجام شده در شش ماه ابتدای سال جاری پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان سال ۱۳۹۹ و قبل از آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به بررسی و تصویب شاخص‌های توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری، اظهار کرد: سهم شهرستانی در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به مصوبات سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، اعتباری با عنوان تنخواه عمرانی برای دستگاه‌های اجرایی به خزانه معین استان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مراجعه به خزانه استان نسبت به جذب و تزریق اعتبار مذکور به پروژه‌های عمرانی اقدام کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ کنند تا با قید فوریت نسبت به ارائه پیش نویس موافقت‌های عمرانی اقدام شود.

وی تأکید کرد: ردیف‌های اعتباری از سازمان برنامه و بودجه کشور و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه پیشنهادات برای صدور موافقت‌نامه در دستور کار قرار گرفت.

تدوین و پیگیری اجرای ۷۵ پروژه‎ جهش تولید در استان

امیر خانی‌نژاد، سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: بروزرسانی سند راهبردی آمایش استان و همچنین تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در این سازمان در دستور کار قرار گرفته شد.

وی با اشاره به تدوین و پیگیری اجرای ۷۵ پروژه‎ جهش تولید در استان ادامه داد: پیگیری و پایش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان در قالب اجرای ۳۱ پروژه نیز صورت پذیرفت.

وی یادآور شد: پیگیری فرایندهای مربوط به راهبری مشارکت عمومی-خصوصی و واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه استانی به بخش غیر دولتی از آن جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: حوزه برنامه‌ریزی در این مدت هفت کتاب از جمله کتاب گزارش اقتصادی اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است.

وی افزود: کتاب برنامه عملیاتی استان در سال ۱۴۰۰، کتاب جهش تولید در خراسان جنوبی (اهداف، اقدامات و راهبردها)، کتاب گزارش اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹، نیز منتشر شده است.

خانی نژاد یادآور شد: همچنین این حوزه کتاب آشنایی با ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و کتاب دستاورد شامل فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان مدیریت از زمان احیای سازمان در سال ۱۳۹۴ تاکنون نیز منتشر شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها