تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 10:48
کد خبر : 163700

تاکید نماینده قوچان بر ضرورت بهبود و ارتقای روابط با همسایگان

تاکید نماینده قوچان بر ضرورت بهبود و ارتقای روابط با همسایگان

نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: حل مشکلات با برخی کشورهای منطقه و بازیگران فرامنطقه‌ای، حل پرونده‌های منطقه‌ای و پیمان‌های چند جانبه مالی و در سازمان‌های بین‌المللی موضوعات پیچیده و تخصصی است که باید با کار دقیق کارشناسی و رویکرد خردگرایانه و هوشمندانه حل و فصل شود. به گزارش ایسنا، هادی شوشتری در نطق میان

تاکید نماینده قوچان بر ضرورت بهبود و ارتقای روابط با همسایگان

نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: حل مشکلات با برخی کشورهای منطقه و بازیگران فرامنطقه‌ای، حل پرونده‌های منطقه‌ای و پیمان‌های چند جانبه مالی و در سازمان‌های بین‌المللی موضوعات پیچیده و تخصصی است که باید با کار دقیق کارشناسی و رویکرد خردگرایانه و هوشمندانه حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا، هادی شوشتری در نطق میان دستور عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس با تشکر از جریان‌های سیاسی و عموم مردم در یکپارچه شدن نظراتشان در محکومیت قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا گفت: در مواجهه با بحران‌های پیش رو و مدیریت آنها باید با اتکا به سه اصل بنیادین عزت، حکمت و مصلحت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی داشت.

وی افزود: باید با اجتناب از اقدامات هیجانی و پرهیز از گرفتار شدن در میدان طراحی شده توسط بدکاران حیله گر، مکر آنان را به خودشان بازگرداند.

شوشتری ادامه داد: ایران به تعبیر آن جغرافیادان سیاسی در چهارراه حوادث قرار دارد. نقطه اتصال آسیا به اروپا، نقطه تلاقی شمال به جنوب و مرکز ثقل و گرانیگاه ترانزیت سوخت از مهمترین پارامترهای منطقه خاورمیانه است. سیاست حسن همجواری مندرج در فصل دهم قانون اساسی و در کلام معصوم که فرمود الجار ثم الدار اقتضاء می‌کند موضوعات مشترک در ابعاد مختلف دو جانبه با ۱۵ کشور همسایه با دقت دنبال و رصد شود.

نماینده مردم قوچان در مجلس از شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه کشورمان خواست تا بهبود و ارتقای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای همسایه را سیاست‌گذاری و اجرا و بر این فرایند نظارت و کنترل داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها