تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 20:06
کد خبر : 130267

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز ۱۴۰۰

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز ۱۴۰۰

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد. “عبداله بهمنش” با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از ۲۵ اسفند سال جاری طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز ۱۴۰۰

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد.

“عبداله بهمنش” با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از ۲۵ اسفند سال جاری طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال شهروندان عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی  در سطح استان در دو شیفت کاری صبح و عصر با انجام بازدیدهای سرزده خود بر این مراکز نظارت دقیق می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مراکزی که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارند را کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، چلوکبابی ها،قصابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی برشمرد و اظهار کرد: در اجرای این طرح از توان همکاران دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و… نیز استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهمنش از شهروندان خواست مواد پروتئینی خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی خریداری و در هنگام خرید ضمن استفاده از محصولات بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین لوگوی دامپزشکی بر محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها