تشریح اقدامات رسانهای ستاد فرهنگی اربعین/سوگواره ادبی هنری “عبرات” برگزار میشود
کارگروههای مختلفی ذیل کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، فعالیت داشتند که یکی از آنها کمیته رسانه و فضای مجازی بود که فعالیتهای مختلف و متنوعی را در جریان مراسم اربعین امسال برعهده داشت. “مجتبی جوانبخت” مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین درباره فعالیتهای این بخش گفت: استراتژی و سیاستی که
کارگروههای مختلفی ذیل کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، فعالیت داشتند که یکی از آنها کمیته رسانه و فضای مجازی بود که فعالیتهای مختلف و متنوعی را در جریان مراسم اربعین امسال برعهده داشت.
وی با اشاره به بخشهای مختلف کمیته رسانه و فضای مجازی افزود: یکی از بخشهای این کمیته، بخش خبر است که مسئولیت تهیه و پوشش رسانهای این رویداد را برعهده داشت. تعدادی از خبرنگاران خبرگزاریهای مطرح و شاخص کشور همراه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین مشاهدات و ابعاد مختلف این رویداد بزرگ را روایت کردند.
جوانبخت ادامه داد: بخش ارتباطات نیز فعالیتهای خدماتی از قبیل ارائه اینترنت به زائران در مسیر راهپیمایی و ارائه خدمات به همکاران رسانهای را بر عهده داشت. کارگروه سوگواره عبرات نیز مسابقاتی را در رشتههای مختلف ادبی و هنری از قبیل خطاطی، سفرنامه، شعر و نقاشی، عکس و مستند برگزار کرد که پس از اربعین نیز آثار جمعآوری و مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.
جوانبخت با بیان اینکه کارگروه نرمافزار نیز ذیل کمیته رسانه و فضای مجازی فعالیت داشت، افزود: نرمافرازی توسط کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای امسال راهاندازی شد که در بخش ارائه خدمات به زائران، آموزش، اطلاع رسانی و غیره فعالیت داشت. برای سالهای آینده خدمات بیشتری در بستر این نرمافزار اجرا خواهد شد.
رئیس کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین به کارگروه پخش زنده اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیتهای این بخش این بود که بهصورت شبانهروزی مراسم راهپیمایی را در دو استودیو (عمود ۱۱۲۰ و کربلای معلا) پوشش میداد. از همه پلتفزمهای مختلف دعوت کردیم تا بهصورت تعاملی و رایگان تصاویر تولیدشده در مراسم اربعین و اعتابمقدسه را پخش کنند. نمونه این کار را تاکنون نداشتیم که همه پلتفرمها یک سیگنال را بهصورت همزمان و از یک قاب، پخش کنند.
وی از برخی از پلتفرمهایی که در پوشش این رویداد مشارکت کردند، نام برد و افزود: حدود ۳۰رسانه شامل مجموعههای پیامرسان نظیر آیگپ، گپ، سروشپلاس، روبیکا و در حوزه استریمینگ و پخش زنده مجموعههایی همچون هیئتآنلاین، تیوا محفل، لنز، تیویپلاس، آیو، لایوکده و همچنین در حوزه رسانهها نیز خبرگزاریهای تسنیم، فارس، مهر، دانشجو، عقیق و غیره ما را همراهی کردند. آستان قدس رضوی، اپلیکیشن نسیم رضوان، و شبکههای اربعین و کانالهای مربوط به کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین نیز مشارکت داشتند.
جوانبخت با بیان اینکه همه متحد شدند تا یک رویداد را روایت کنند، افزود: تولید مستندهای چند زبانه یکی دیگر از اقدامات در این بخش بود. سعی داشتیم که حمایت ویژهای برای تولید محتوای رسانه داشته باشیم و هدفمان این بود که خودمان را محدود به رسانههای رسمی نکنیم و همه ظرفیتهای رسانههای مذهبی و غیرمذهبی را نیز استفاده کنیم. هیچ نشانه و علائمی نیز از کمیته فرهنگی اربعین در بسیاری از تولیدات نداشتیم. نیتمان نیز این بود که جنس مردمی اربعین بیشاز پیش مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ايسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0