تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 21:31
کد خبر : 80710

تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین در دستور کار است

تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین در دستور کار است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: امسال تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجی گری و کدخدامنشی در دستور کار است. حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، امروز دوشنبه ۱۴ تیر در اولین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش

تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین در دستور کار است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: امسال تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجی گری و کدخدامنشی در دستور کار است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، امروز دوشنبه ۱۴ تیر در اولین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: سابقه‌ حاشیه نشینی در ایران به اواخر دهه ۱۳۴۰ و اوایل دهه ۱۳۵۰ برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حاشیه نشینی دلایل مختلفی از جمله فقر، خشکسالی، توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات، بیکاری و نبود نظارت کافی در حوزه بحث تصرف اراضی دارد، تصریح کرد: گسترش پدیده حاشیه‌نشینی، ناخواسته بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند جرم، فساد، فحشا، اعتیاد، خشونت را هم به دنبال دارد و متاسفانه پتانسیل هرگونه آسیب اجتماعی در این نواحی بالاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: متولیان امر زمین باید برای حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت خود دقت و مراقبت کنند و تیم های میدانی نظارتی نیز قبل از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز فعالیت لازم را داشته باشند.

وحدانی‌نیا بیان کرد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات موثر برای حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است و دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی باید هر چه سریع تر نسبت به اخذ اسناد مالکیت اراضی به صورت تک‌برگ و کاداستر اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اخذ سند مالکیت اراضی بستر رودخانه های استان برای جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه و سوءاستفاده سودجویان و زمین خواران، باید هر چه سریعتر با حل اختلاف مالکیت بین شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی انجام شود.

وی افزود: امسال تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجیگری و کدخدامنشی در دستور کار است.

وحدانی‌نیا ادامه داد: سال گذشته طرح توانمندسازی به صورت پایلوت در دهستان‌های بندان، نه و میغان اجرا شده است که باید اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی در این دهستان ها مورد هدف اطلاع رسانی و در رسانه‌ها منعکس شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در مبدأ(روستاهای هدف) و مقصد(حاشیه شهرها) بوده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها