تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 12:32
کد خبر : 74881

تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه

تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه

ایسنا/گلستان دادستان کل کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبرداد. حجت‌الاسلام منتظری صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبرداد و گفت: هرچند در

تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه

ایسنا/گلستان دادستان کل کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبرداد.

حجت‌الاسلام منتظری صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبرداد و گفت: هرچند در این حوزه مجموعه‌ای به‌عنوان دستورالعمل تدوین و به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم اما هنوز قانون جامع و کاملی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم و به همین منظور با همکاری نمایندگان مجلس در حال تدوین قانون جامع و کامل حوزه صیانت از حقوق عامه هستیم که در آن همه مصادیق حقوق عامه و نحوه ورود به آن مشخص شود.

وی افزود: هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و متولی ندارد، حوزه حقوق عامه محسوب می‌شود و دادستان‌ها می‌توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که امروز همه دادستان‌ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای‌کار آمده‌اند، گفت: یکی از مسئولیت‌های جدی دادستان جدید مرکز استان که می‌خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه اقدامات انجام‌شده در قوه قضاییه و برگزاری سلسله نشست‌های رئیس قوه قضاییه با نخبگان و اقشار مختلف، رضایت مردم از عملکرد این دستگاه را بیشتر کرده است.

وی افزود: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و حضور ایشان در زندان‌ها هم فرصت لمس از نزدیک مشکلات و کمبودها و رفع این کمبودها را فراهم می‌کند.

نورمفیدی به اهمیت و جایگاه قاضی هم اشاره کرد و گفت: اگر رفتار قضات ما بر اساس روایات و احادیث بزرگان ما باشد طرفین دعوی حتی اگر رای به ضرر آنان باشد با رضایت محکمه را ترک می‌کنند و ضروری است قضات ما در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به دادستان مرکز استان هم توصیه کرد: با اخلاق خوب و نظارت مستمر، برای برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، نورمفیدی به موضوع خشک شدن تدریجی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور استاندار و دستگاه‌های متولی از تبدیل‌شدن این خلیج به یک بحران زیست‌محیطی جلوگیری شود.

دادستان کل کشور برای ابلاغ حکم دادستان جدید مرکز استان به گرگان سفر کرده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها