بازی و سرگرمی

توسعه دهندگان Street Fighter 6 درس های آموخته شده از اشتباهات SF5 را به اشتراک می گذارند

به گزارش نيو نيوز 1 و به نقل از gametplay توسعه دهندگان Street Fighter 6 آنچه را که از اشتباهات راه اندازی فاجعه بار Street Fighter 5 آموخته اند به اشتراک می گذارند.

Street Fighter 6 سال آینده اکران می شود. این بازی از نظر سبک و مضامین به دنبال فاصله‌ای بزرگ با ورودی‌های قبلی مانند SF4 و 5 است، با این که بازی حسی زمین‌دار و شهری دارد و بر بخش خیابانی Street Fighter تأکید می‌کند. این موضوع در فرهنگ و تم های هیپ هاپ Street Fighter 6 مشهود است که به استفاده Street Fighter 3 در موسیقی متن آن بازمی گردد.

Street Fighter 6 همچنین به دنبال تبدیل شدن به یکی از جاه طلبانه ترین آثار این سری است که به طرفداران کارهای زیادی برای انجام دادن می دهد. اجرای مکانیک ها و توابع بسیار درخواست شده، مانند crossplay و rollback netcode نیز بسیار پیش بینی می شود. هیاهو برای این بازی آینده ممکن بود بدون درس گرفتن از اشتباهات ورودی قبلی، Street Fighter 5، که توسط توسعه دهندگان منعکس شده بود، امکان پذیر نباشد.

در مصاحبه ای با گاردین، توسعه دهندگان در مورد آنچه که از اشتباهات Street Fighter 5 آموخته اند صحبت کردند، تاکایوکی ناکایاما، کارگردان، بیان کرد که Street Fighter 6 باید محتوای رضایت بخشی در زمان عرضه داشته باشد. بسیاری از طرفداران می‌دانند که SF5 در زمان انتشار کاملاً بدون محتوا بود، بدون محتوای تک‌نفره و فقط حالت‌های چند نفره. ناکایاما امیدوار است این نگرانی‌ها را از طریق حالت تور جهانی بازی کاهش دهد، جایی که بازیکنان می‌توانند قبل از پرش به چند نفره، جهان و کنترل‌های بازی را بیاموزند.

به گفته تهیه کننده شوهی ماتسوموتو، یکی دیگر از درس های آموخته شده از Street Fighter 5 ارتباط با طرفداران آن بود. او بیان می کند که پیام بین توسعه دهندگان و طرفداران آن باید واضح و مختصر باشد تا بازیکنان بدانند چه چیزی را انتظار دارند و به دنبال چه چیزی هستند. طرفداران احساس کردند که ارتباط در طول عرضه اولیه Street Fighter 5 بسیار ضعیف بود و تنها زمانی بهبود یافت که ناکایاما و ماتسوموتو در سال‌های پایانی بازی را به دست گرفتند.

به این ترتیب، دو نفر امیدوارند که Street Fighter 6 با محتوای ارائه شده در داخل، بتواند هر دو طرف طرفداران را جذب کند. ماتسوموتو تکرار می کند که حالت تور جهانی Street Fighter 6 یک تجربه داستان محور برای افراد معمولی و اولین بار است، با عمق و ظرافت زیادی که در چند نفره برای اعضای رقابتی FGC موجود است. این به بهترین وجه با تمایل ماتسوموتو برای «تبدیل بازی Street Fighter به بازی‌ای که همه می‌توانند بازی کنند، مانند گذشته» مورد تأکید قرار می‌گیرد.

Street Fighter 6 در حال حاضر قرار است در سال 2023 برای PC، PS4، PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *