تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 22:24
کد خبر : 99837

تولید ماده ضد عفونی سطوح و شیلد حفاظتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

تولید ماده ضد عفونی سطوح و شیلد حفاظتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ایسنا/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تولید ماده ضد عفونی مورد نیاز سطوح و شیلد حفاظتی توسط محققان این دانشگاه برای اولین بار در کاشان با مشارکت مجمع خیران سلامت و پویش سربازان سلامت خبر داد. حمیدرضا بنفشه، اظهار کرد: این ماده ضدعفونی کننده، توسط پژوهشگران یکی از هسته های  فناور مستقر در

تولید ماده ضد عفونی سطوح و شیلد حفاظتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ایسنا/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تولید ماده ضد عفونی مورد نیاز سطوح و شیلد حفاظتی توسط محققان این دانشگاه برای اولین بار در کاشان با مشارکت مجمع خیران سلامت و پویش سربازان سلامت خبر داد.

حمیدرضا بنفشه، اظهار کرد: این ماده ضدعفونی کننده، توسط پژوهشگران یکی از هسته های  فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان تولید شد و نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه را برطرف می کند.

وی افزود: شیلد حفاظتی وسیله ای شفاف است که روی صورت قرار گرفته و از پرتاب مواد آلاینده مثل خون، خون آبه، آب، خلط در محیط های درمانی و آزمایشگاهی به صورت فرد جلوگیری می کند که این وسیله نیز توسط یکی دیگر از مراکز رشد دانشگاه تولید شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بخش عمده ای از تجهیزات و مواد اولیه این طرح ها توسط کمپین سربازان سلامت، جهت یاری رسانی به کادر درمانی و بیماران در مراکز درمانی درگیر با بیماری کرونا، راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بنفشه گفت: امیدواریم اجرای چنین طرح های کاربردی توسط محققان و پژوهشگران داخلی بتواند در آینده تداوم یابد و نتایج حاصل از آن منافع بخش های مختلف دانشگاه و کشور را تامین کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها