تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 15:16
کد خبر : 31895

تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در زنجان

تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در زنجان

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو از تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در این شرکت خبر داد.  به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، بهزاد ظهیری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران، از تولید و تست موفقیت‌آمیز نخستین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریک در کشور با مشخصات ۵۵MVA ۲۰/۰.۸۳ KV EAF

تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در زنجان

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو از تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در این شرکت خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، بهزاد ظهیری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران، از تولید و تست موفقیت‌آمیز نخستین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریک در کشور با مشخصات ۵۵MVA ۲۰/۰.۸۳ KV EAF خبر داد.

وی افزود: ترانسفورماتورهای تغذیه قوس الکتریک (EAF Transformers) به دلیل حساسیت کاربرد آن‌ها و دارا بودن سطح جریان بسیار بالا از پیچیده‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنعت فولاد بوده و تولید این نوع ترانس؛ ترجمه «ما می‌توانیم» است.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید این نوع از ترانسفورماتور یکی از قول‌هایی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در سال گذشته به ایشان داده شده بود، گفت: این گام بلند مهندسان گروه صنعتی ایران‌ترانسفو مسرت‌بخش است؛ چرا که با تلاش متخصصان توانمند و پرسنل سخت‌کوش توانستیم به وعده خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن جامه عمل پوشانده و در محضر ایشان روسفید باشیم. این ترانسفورماتور به سفارش شرکت فولاد اسفراین تولید شده است.

گفتنی است این نوع ترانسفورماتورها، همواره از شرکت‌های اروپایی و چینی تامین می‌شده است؛ شرکت ایران ترانسفو با تولید این ترانسفورماتور، گام بلندی در خودکفایی و قطع وابستگی در تامین این نوع از ترانسفورماتورها برداشته و موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها