تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 22:17
کد خبر : 128819

تکذیب رانش زمین در استان قزوین

تکذیب رانش زمین در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تکذیب رانش زمین در استان قزوین گفت: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.   قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، ضمن اشاره به گزارشات هواشناسی مبنی بر بارش‌های اخیر بیان کرد: از

تکذیب رانش زمین در استان قزوین
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تکذیب رانش زمین در استان قزوین گفت: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.
 
قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، ضمن اشاره به گزارشات هواشناسی مبنی بر بارش‌های اخیر بیان کرد: از هفته گذشته اطلاعیه‌های مختلفی از سوی مدیریت بحران استان صادر و روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه استاندار قزوین روی حضور شهرداران، فرمانداران و مسئولان استان در شهر محل خدمت خودشان تأکید داشت؛ ضمن اینکه مقرر شد کلیه تجهیزات و دستگاه‌های ارگان‌های مختلف در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌های استان ظرفیت این میزان بارش را ندارد، به همین جهت مشکلاتی ایجاد شده است؛ به‌عنوان مثال دبی رودخانه باراجین مخصوصاً در پایین دست 22 مترمکعب در ثانیه بود که با توجه به گزارشات اخیر این میزان به 50 مترمکعب در ثانیه رسیده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در رودخانه «وشته» نیز با افزایش دبی رود شاهد آبگرفتگی میدان تره‌‎بار قزوین هستیم؛ رودخانه«خررود» نیز طغیان کرده که با استقرار تجهیزات و ماشین آلات راهسازی نسبت به رفع تهدید اقدام شده است.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در روستاها آمار دقیقی از آبگرفتگی منازل وجود ندارد ولی تخریب چند واحد مسکونی کاه گلی و آغل چهارپایان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: زیر آب رفتن اراضی کشاورزی، خسارت به سه واحد پرورش ماهی و دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در طارم از جمله خسارات وارد شده ناشی از بارش‌های اخیر استان قزوین است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با تکذیب رانش زمین در استان قزوین گفت: شسته شدن جاده‌های کنار رودخانه توسط آب منجر به نشست جاده می‌شود که ممکن است با رانش زمین اشتباه گرفته شود.

مهدیخانی مطرح کرد: وضعیت روستاهای استان بحرانی نیست ولی آبگرفتگی منازل روستایی وجود دارد که تحت کنترل است؛ در مناطق جنوب شهر قزوین نیز آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی وجود دارد اما سیلی اتفاق نیفتاده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها