تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 20:12
کد خبر : 22391

ثبت ۶۶۳۵ شکایت در سامانه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش/۲۷ درصد شکایات آموزشی بودند

ثبت ۶۶۳۵ شکایت در سامانه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش/۲۷ درصد شکایات آموزشی بودند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت که از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است. محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با ایسنا، در

ثبت ۶۶۳۵ شکایت در سامانه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش/۲۷ درصد شکایات آموزشی بودند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه اداره کل ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت که از ابتدای مهر ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است.

محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ارزیابی دستگاه در شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر ساله انجام می شود. نظارت بر فرایند و کیفیت آموزش در زیست بوم جدید همه گیری کرونا، نظارت بر فرایند ثبت نام و نظارت بر نحوه بازگشایی مدارس در دستورکار سال جاری قرار دارد.

وی افزود: رصد فرایند آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز انجام خواهد شد. راهبری کمیته سلامت اداری و  مبارزه با فساد، از اجرای برنامه بازرسی‌های ماده ۹۱و ۹۲ و راهبری برنامه صیانت از حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ماست.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آماری از وضعیت شکایات واصله به این اداره کل از سوی ذینفعان ارائه داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی یعنی مهرماه ۹۹ تا کنون ۶۶۳۵ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی http://shekayat.medu.ir/ ثبت شده است.

کفراشی موضوعات دارای بیشترین فراوانی در شکایات را اعلام کرد و گفت: ۲۸ درصد شکایات، شکایات اداری و ۲۷ درصد آموزشی بوده اند. تعدادی هم به ثبت نام، موارد حقوقی، مالی، رفاهی، پرورشی و سایر موارد مربوط می شود.

وی ادامه داد: در این سامانه امکان دو گونه اقدام وجود دارد؛ نخست ثبت شکایت به صورت رسمی است که فرد با نام و نشان و هویت واقعی‌اش نسبت به هرموضوعی شکایت ثبت می کند که کد رهگیری در اختیارش قرار گرفته و امکان پیگیری دارد. دوم ثبت گزارشات مردمی است که ممکن است از سوی اولیاء، دانش آموزان و یا از همکاران فرهنگی صورت گیرد و با توجه به این که در گزارش، هویت گزارش دهنده معلوم نیست، لذا اعلام نتیجه گیری به شخص گزارش دهنده میسر نیست. چنانچه گزارش دهنده تمایل به پیگیری موضوع و یا معرفی خود دارد باید به طور رسمی اقدام به ثبت شکایات کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون موظف هستیم بین هفت تا ۱۰ روز کاری به کسانی که در سامانه با نام و نشان ثبت شکایت کرده‌اند پاسخ بدهیم.

منبع:ایسنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.