جامعه دانشگاهی ستونهای چرخه تولید علم کشور هستند
دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی میگوید انجمنهای علمی پویا، نوآور و خلاق، موج مثبتی در جهت آگاهسازی در بین دانشچویان بوجود خواهند آورد.
رضا عزیزی در گفت و گو با باشگاه دانشجویان ایسنا، با اشاره به وضعیت فعلی انجمنهای علمی دانشجویی در دانشگاهها گفت: با مجازی شدن آموزش در دانشگاهها شاید ماهیت انجمنها بیش از پیش نمایان شده است اما با این حال تا رسیدن به اهداف، راه فراوانی وجود دارد و قطعا هنوز نقاط ضعفی نیز قابل مشاهده است که با برطرف کردن آنها میتوان به آینده امیدوارتر بود.
او همچنین درباره الزامات و موانع تحقق اهداف انجمنهای علمی دانشجویی تاکید کرد: حمایت نهادهای مسئول فرهنگی به عنوان نهادهای مسئول و مستقیم میتواند بار مثبت مادی و معنوی برای تقویت بیشتر انجمن داشته باشد و همچنین مهمترین مانع نیز همان عدم حمایت های نهادهای مسئول خواهد بود. در واقع میتوان گفت موانع و الزامات موازی هم هستند و به راحتی میتوانند جایگزین یکدیگر شوند.
دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی افزود: عدم تخصیص بودجه کافی برای برگزاری طرحهای مناسب و جامع از دیگر مشکلات انجمنهای دانشجویی است. اگر این حمایت به موقع و تمام و کمال انجام شود انجمن نیز میتوانند با توانایی بیشتر به فکر برگزاری پروژه و برنامههای بزرگتر باشد.
عزیزی به نقش انجمنهای علمی دانشجویی در ایجاد تحرک و تفکر میان دانشجویان اشاره و اظهار کرد: انجمن های علمی با برگزاری کارگاه های آموزشی، وبینار و سمینارهای داخلی و خارجی و فعالیتهایی از این دست، می توانند در مقام آگاهسازی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با نیازهای علمی، پژوهشی و شغلی جامعه ظاهر شوند که این کار در نهایت منجر به ایجاد تحرکات فکری میان دانشجویان خواهد شد و پایه های تفکرگرایی را بتدریج در جامعه نهادینه خواهد کرد.
او در پایان درباره تاثیر فعالیتهای انجمنهای علمی دانشجویی در جهت کمک به چرخه تولید علم در کشور تصریح کرد: بنای اصلی و ستون های چرخهی تولید علم هر کشور جامعه دانشگاهی و همینطور دانشجویان آن است. انجمنهای علمی دانشجویی پویا، نوآور و خلاق، با ایجاد موج مثبت آگاهسازی در بین دانشجویان، باعث خواهند شد جامعه دانشجویی بیش از گذشته به فکر تغییر افتاده و در نهایت جامعه به سوی پویایی و علمدوستی حرکت کند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا