تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 9:38
کد خبر : 139746

جانبازان؛پاسداران ارزش های انقلاب اسلامی

جانبازان؛پاسداران ارزش های انقلاب اسلامی

حضرت عباس(ع) در چهارم ین روز ماه شعبان سال بیست و ششم هجری در مدینه به دنیا آمد، او فرزند بزرگ ام‌البنین(س) و پسر چهارم امیرالمومنین علی(ع) است؛حضرت عباس(ع) در خانه حضرت علی(ع) و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار امام حسن(ع) و امام حسین (ع) رشد کرد و از این خاندان پاک

حضرت عباس(ع) در چهارم ین روز ماه شعبان سال بیست و ششم هجری در مدینه به دنیا آمد، او فرزند بزرگ ام‌البنین(س) و پسر چهارم امیرالمومنین علی(ع) است؛حضرت عباس(ع) در خانه حضرت علی(ع) و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار امام حسن(ع) و امام حسین (ع) رشد کرد و از این خاندان پاک درس‌های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت.

حضرت عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد، شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا شود.

به گزارش ایسنا،منطقه همدان، حضرت ابوالفضل(ع)، سالار رشید سپاه اباعبداالله(ع) و علمدار لشکرِ سرور جوانان اهل بهشت بود. فصل فصل تاریخ واقعه کربلا پر از جانبازی و وفاداری این فرزند برومند امیرمؤمنان(ع) است. ابوالفضل العباس(ع) برای تمام دوستداران آزادی و آزادگی، نماد شرافت، وفاداری، عزت و جوانمردی است که با شهادت خویش در این نبرد بزرگ، پیام خود که همان وفاداری به ولایت و امامت بود را در تاریخ اسلام جاودان ساخت.

ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و رویارویی با دشمن متجاوز، سبب شد تا سالروز ولادت حضرت عباس(ع) روز جانباز نام گیرد تا بدین شکل قدردان از خودگذشتگی و شجاعت جانبازان این مرز و بوم باشیم.

جانبازانی که حکایت شگفت آفرینی آنها در میدان های عرفان و حماسه تکان دهنده بوده است. ملت ایران همیشه و در همه جا و در تاریخ بلندش قهرمانان نام آوری دارد که همواره به وجود آنان می بالد و جانبازان ، نام آوران عرصه خونین جنگ و حماسه و نبردند که با ایمانی راسخ و با تاسی از حضرت ابوالفضل(ع) حماسه هایی جاودان خلق کردند و همواره از آرمان های والای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

جانبازان، سالکانی هستند که در طی طریق، از کاروان شهادت جا مانده اند و خدای سبحان چنین مقرر داشته است که مرغ روحشان چند صباحی دیگر در قفس تن و در حصار خاک باقی بماند. وجود این سفیران نور و روشنایی در میان ما، که وجودشان بوی بهشت و رحمت و رنگ عشق و شهادت دارد، غنیمتی بزرگ و از رحمت های الهی است.

و امروز که شمال و جنوب و شرق و غرب کشور در امنیت و آسایش است می توان فهمید رشادت و ایثار ایثارگران و جانبازان را..

جانبازان هشت سال دفاع مقدس همواره مورد توجه همه اقشار بوده و هستند بنابراین در ادامه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره مقام و منزلت جانبازان را مرور می کنیم:

جانبازان عزیز ارزنده‌ترین یادگاریهای دوران حماسه‌ی دفاع مقدس هستند. امروز، جانبازان نمونه‌های بزرگ افتخار و شجاعت و فداکاری و یادگارهای دوران حماسه‌اند. امروز، خانواده‌های عزیز و عظیم‌الشأن شهدا کسانی هستند که همه‌ی منصفان عالم – کسانی که قضایای ایران و انقلاب ایران را میشناسند – آنها را با عظمت و بزرگوار و صبور و نیرومند به حساب میآورند. این را باید شما حفظ کنید. این، به برکت اسلام و رهبری امام عظیم‌الشأن و به برکت وحدت کلمه‌ی شماست. اینها را برای خودتان نگه دارید. شیطانها باید از نفوذ در افکار ملت ایران مأیوس شوند.

اگر امروز بانگ مسلمانی از چهار گوشه‌ی عالم به گوش میرسد، و اگر ملتهای مسلمان به هویت اسلامی خود بازگشته و سنگینی بار سلطه‌ی مستکبران را احساس میکنند، و اگر جهاد اسلامی پس از سالها فراموشی، دوباره به جایگاه ارزشی رفیع خود بازگشته، همه و همه به برکت استقرار جمهوری اسلامی و استمرار انقلاب اسلامی است که خود، مرهون شهادت و گذشت این عزیزان و خانواده‌هایشان و نیز جانبازان عزیز و ارجمند است.

جانبازان عزیز – آنان که ایثار و فداکاریشان، نشانه‌یی در جسم مطهرشان باقی گذارده و یادگار آن لحظه‌ی حساس را همواره با خود دارند – دارای سهمی ارزشمند در این تاریخ پرافتخارند. جانبازان، آسیب در راه خدا را قدر بدانند که این موجب توجه حق تعالی به آنان است و این در میزان الهی، ارزش والاست.

شما جانبازان ذخیره‌های باارزش دانشگاه جهادید. جهاد لزوما با شهادت همراه نیست؛ اما لزوما با فوز به رتبه‌ی مجاهدان و تقرب به پروردگار همراه است. میدان جهاد هم همه جاست؛ هم در دفاع نظامی از کشور، هم در دفاع سیاسی و آبرویی از کشور و هم در تلاش برای پیشبرد کشور و ملت، که امروز شما در این سنگر کار میکنید. اینها همه مبارزه است و همه باید مبارزه کنیم. یک تحقیق، اقدام علمی و یا حرکت سیاسی صحیح شما در مجموعه‌ی حرکت دانشجویی یا در خارج آن، مبارزه است.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز گفت: تطابق روز جانباز با روز میلاد قمر بنی‌هاشم(ع)، امتداد بی‌بدیل راه و رسم عاشقی از دشت کربلا تا جبهه‌های ایران و تا بلندای آسمان است، مسیر‌ی که انتهای آن منتهی به قله‌های افتخار است.

ناصرعارف افزود: پیشرفت و اعتلای امروز ایران اسلامی به حق، مرهون فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های دلاوران سرافرازی است که هرچند جامانده از قافله شهدا هستند اما هرکدام به شکلی ، تجلی ماندگار و عینی حماسه و افتخارند و مدال افتخاری از عشق آمیخته با اخلاص و عمل بر سینه دارند.

وی با بیان اینکه 13 هزار و 500 جانباز در استان همدان زندگی می کنند و از این تعداد 240 جانباز زن هستند، اظهار کرد: بی‌تردید در روزهای بلوغ و بالندگی انقلاب اسلامی ایران، تکریم و نکوداشت جانبازان سرافراز و بزرگوار ایران اسلامی، سرفرودآوردن در برابر بزرگانی است که عاشقانه از روزهای عشق و ایمان، غزل‌سرایی می‌کنند و تجلی درخشانی از روزهای حماسه و دفاع هستند.

عارف با بیان اینکه 2 هزار و 600 جانباز شیمیایی درهمدان وجود دارد عنوان کرد:آسایشگاه جانبازی در استان همدان وجود ندارد اما جانبازان می توانند از مجتمع توانبخشی ایثار همدان برای اقدامات درمانی استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه جشن میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت مقام جانباز ساعت ۱۶:۳۰ بعد ازظهر در سالن ابن سینا برگزار خواهد شد گفت: موضوع ترویج فرهنگ ایثار در جامعه به عنوان یکی از اساسی ترین موضوع های فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح علمداران حماسه با محوریت دیدار ائمه جمعه و مسئولین با ۳ تن از جانبازان قطع عضو درسطح استان اجرا می‌شود اضافه کرد:اعزام راویان ایثار به مدارس،عطرافشانی مزار شهدا،دیدار با خانواده تعدادی از جانبازان کارمند و بازنشسته ادارات توسط مدیران وعیادت از جانبازان بستری در بیمارستان و منزل از دیگر برنامه های بنیاد شهید برای گرامیداشت روز جانباز است.

 

 

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها