جزئیات طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زیر ذره بین کمیسیون عمران شورا
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تکمیل پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) را زمینه ساز بهبود سرانه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۱۷ و ۱۸ دانست.
صفا صبوری دیلمی که در نشست بررسی طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران سخن می گفت، با بیان آنکه سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۱۷ و ۱۸ چندان مطلوب نیست، از پیش بینی احداث ۸۰ هزار مترمربع پارکینگ زیرزمینی در ۵ بازه مختلف باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه بازآفرینی شهری، علاوه بر بهبود سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی، در تامین فضای موردنیاز پارک خودرو نیز اثرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به توافق مدیریت شهری پایتخت با راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۱ در خصوص احداث ابنیه در نقاطی از طرح، یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ معاونت فنی و عمرانی پس از بررسی های کارشناسی، ماهیت طرح را تغییر داد و ساخت بناهای مذکور منتفی گردید. متعاقباً برای طراحی این پروژه مسابقه برگزار و پس از مشخص شدن نتایج، بخشی از آن در قالب فاز نخست اجرا شد. ضمن آنکه در راستای اتصال سفرهای قطار حومه و متروی تهران، توافقی بین شهرداری تهران و راه آهن صورت گرفته تا به این منظور، یک ایستگاه در منطقه ۱۷ و یک ایستگاه در منطقه ۱۸ در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی در این نشست، با بیان آنکه منطقه ۱۷ از مناطق متراکم مسکونی شهر تهران است و از این رو تقاضای قابل توجهی برای بهره مندی شهروندان از باغ راه وجود دارد، تاکید کرد: صرف هزینه در این زمینه قطعا مورد استقبال ساکنان منطقه قرار خواهد گرفت.
سید جعفر تشکری هاشمی همچنین با بیان آنکه حدود ۴ کیلومتر مربع محدوده صنعتی در منطقه ۱۸ شهرداری تهران وجود دارد، نیاز به بازنگری طرح در محدوده صنعتی این منطقه را با توجه به پیش بینی مسیرهای پیاده روی محتمل دانست.
بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در نشست بررسی طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت، تنی چند از مدیران ارشد و دست اندرکاران اجرایی پروژه نیز حضور داشتند.
منبع: ايسنا
وی با اشاره به توافق مدیریت شهری پایتخت با راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۱ در خصوص احداث ابنیه در نقاطی از طرح، یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ معاونت فنی و عمرانی پس از بررسی های کارشناسی، ماهیت طرح را تغییر داد و ساخت بناهای مذکور منتفی گردید. متعاقباً برای طراحی این پروژه مسابقه برگزار و پس از مشخص شدن نتایج، بخشی از آن در قالب فاز نخست اجرا شد. ضمن آنکه در راستای اتصال سفرهای قطار حومه و متروی تهران، توافقی بین شهرداری تهران و راه آهن صورت گرفته تا به این منظور، یک ایستگاه در منطقه ۱۷ و یک ایستگاه در منطقه ۱۸ در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی در این نشست، با بیان آنکه منطقه ۱۷ از مناطق متراکم مسکونی شهر تهران است و از این رو تقاضای قابل توجهی برای بهره مندی شهروندان از باغ راه وجود دارد، تاکید کرد: صرف هزینه در این زمینه قطعا مورد استقبال ساکنان منطقه قرار خواهد گرفت.
سید جعفر تشکری هاشمی همچنین با بیان آنکه حدود ۴ کیلومتر مربع محدوده صنعتی در منطقه ۱۸ شهرداری تهران وجود دارد، نیاز به بازنگری طرح در محدوده صنعتی این منطقه را با توجه به پیش بینی مسیرهای پیاده روی محتمل دانست.
بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در نشست بررسی طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت، تنی چند از مدیران ارشد و دست اندرکاران اجرایی پروژه نیز حضور داشتند.
منبع: ايسنا