تاریخ انتشار : شنبه 25 دسامبر 2021 - 18:36
کد خبر : 175751

جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی پایان یافت/کسب رتبه سوم توسط خبرنگار ایسنا

جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی پایان یافت/کسب رتبه سوم توسط خبرنگار ایسنا

ایسنا/مرکزی جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی برگزیدگان در استان مرکزی به کار خود پایان داد. حجت الاسلام دانشی مدیرکل ارشاد استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۹ بهمن در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه اتفاق بسیار ارزنده و مبارکی با برگزاری این جشنواره در عرصه رسانه رقم خورده است، افزود: ابوذر صحابی جلیل القدر پیامبر

جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی پایان یافت/کسب رتبه سوم توسط خبرنگار ایسنا

ایسنا/مرکزی جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی برگزیدگان در استان مرکزی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام دانشی مدیرکل ارشاد استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۹ بهمن در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه اتفاق بسیار ارزنده و مبارکی با برگزاری این جشنواره در عرصه رسانه رقم خورده است، افزود: ابوذر صحابی جلیل القدر پیامبر و راوی ارزش های ولایت بود و در روزهای تلخ حکومت باطل ارزش های الهی را روایت می کرد و غربت و تنهایی و مرگ در غربت را پذیرفت، اما برای روایت حق و پیام ولایت از پای نایستاد.

وی اظهار کرد: مجاهدت ابوذر الگویی برای تمام بشریت شد و صداقت و پایمردی او و صراحت لهجه و امانتداری و پایمردی و سرسختی اش در مقابل عثمانی ها و اموی ها می تواند الگوی همه ما باشد.

دانشی با بیان اینکه وقتی کاری با حضور بسیج آمیخته می شود ماندنی تر و موثرتر و نافذتر است، افزود: در کار بسیجی ارزش هایی که در کار ابوذر مشاده می کنیم وجود دارد.

وی گفت: استان مرکزی متاسفانه سهم کمی از رویدادهایی چون این جشنواره، نمایشگاه کتاب، کتاب سال، جشنواره مطبوعات و … دارد. سهم ما از رویدادهای فرهنگی هنری و مطبوعاتی کم است و اداره کل ارشاد در گذشته در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است. در سال های اخیر بنا داشتیم که این رویدادها برگزار شوند ولی اولین دوره کتاب سال، نمایشگاه تابستانه و بهارانه کتاب و امثال آنها برگزار شد ولی به دلیل شیوع کرونا این رویدادها محدود شده است.

دانشی افزود: امید است این جشنواره استمرار داشته باشد و در اداره کل ارشاد نیز تلاش می کنیم رویدادهای فرهنگی در استان احیا شود. استان مرکزی ظرفیت های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی فراوانی دارد و می تواند در عرصه های مختلف در صدر قرار بگیرد کما اینکه در برخی بخش ها در صدر است. جامعه مطبوعاتی در بخش هایی که کاستی احساس می شود مطالبه گر باشند و نقش موثری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه از هر مجموعه ای که در استان کار فرهنگی می کند حمایت می کنیم، از اهالی رسانه برای ثبت نام در خانه مطبوعتک دعوت بعمل آورد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در نبرد تمدنی ما و لیبرالیسم رسانه ها پیشگامان جبهه هستند.

وی افزود: امروز همه دشمنان برای اینکه ما را زمینگیر کنند متفق القول هستند. هزاران شبکه ماهواره ای، سایت و رسانه دیداری، شنیداری و نوشتاری هجمه می کنند که صدای مردم ایران به مردم دنیا نرسد. در این شرایط رسانه ها می توانند صدای ملت ایران را به گوش مردم دنیا برسانند.

وی اظهار کرد: به آینده بسیار امیدواریم و یقین داریم که آینده از آن حزب الله است.

احسان ربیعی مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی نیز گفت: سازمان بسیج رسانه بر اساس تکلیف و مسئولیتی که بر دوش دارد باید زمینه را برای رشد هرچه بیشتر رسانه های استان از نظر تخصصی و محتوایی فراهم کرده و بسیج رسانه‌ ها را برای انقلاب با حضور رسانه‌ها، مسئولین و مردم شکل بدهد که این سه ضلع برای ما بسیار مهم و حیاتی هستند.

وی با بیان اینکه امروزه با گسترش فضای مجازی حضور مردم تسهیل شده است، افزود: اصحاب رسانه و مسئولین باید پای کار بیایند تا بشود ظرفیت‌های مردمی را به طور کامل پای کار جهاد رسانه‌ای برای انقلاب اسلامی آورد، اظهار کرد: در همین راستا جشنواره رسانه‌ای ابوذر به منظور بهتر دیده شدن آثار رسانه های استان و همچنین فعالان فضای مجازی در حیطه رسانه های حرفه ای و مردمی تدارک دیده شد که تاکنون ۶ دوره در سطح کشور برگزار شده و این نخستین دوره جشنواره ابوذر استان مرکزی است که امروز اختتامیه آن برگزار شد.

ربیعی گفت: این جشنواره هر ساله آثار تولیدی در فاصله زمانی آذر هر سال تا آذر سال بعد را دریافت و داوری می کند که آثار برتر هر استان در جشنواره استانی تقدیر می‌شوند و آثار برگزیده به دبیرخانه تهران ارسال می شود. با توجه به عدم برگزاری جشنواره در سال گذشته، آثار سال گذشته یعنی آثاری که شامل سال ۹۷ و ۹۸ بود هم در کنار آثار سال ۹۸ و ۹۹ داوری شد، تا از این بابت مقداری جبران مافات شده باشد.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان خبر داد و گفت: این دبیرخانه در طول ساال پذیرای آثار برگزیده هر رسانه و هر فعال رسانه ای خواهد بود و از اهالی رسانه برای جشنواره سال بعد، از همین امروز برای آثاری که از آذرماه امسال تا پایان آذر سال ۱۴۰۰ تولید می شود، دعوت می کنیم.

علی حبیبی رئیس هیئت داوران جشنواره رسانه ای ابوذر استان مرکزی نیز در این آئین اظهار کرد: در این دوره از جشنواره ۳۲۵ اثر به دبیرخانه ارسال که این تعداد اثر در شش قالبِ خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و تولیدات چند رسانه‌ای و ۱۰ محور موضوعی تولید شده بودند. از این تعداد ۴۸ خبر،  ۱۰۵ گزارش، ۶۳ مصاحبه،  ۹ یادداشت و ۱۰۰ اثر از تولیدات چند رسانه‌ای بود که توسط هیئت داوران بررسی شدند.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده تجلیل شد.

یاسین یوسف پور خبرنگار خبرگزاری ایسنا در استان مرکزی موفق به کسب مقام سوم این جشنواره در بخش گزارش شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها