فرآیند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال به عنوان رویدادی برای شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانهای دیجیتال، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی رسانههای دیجیتال گفت: در سال جهش تولید و مانعزداییها باید موانعی که بر سر راه توسعه رسانههای دیجیتال، خدمات فرهنگی و تولید محتوا وجود دارد را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.
امیر خوراکیان کشف موانع کسب و کارهای فضای دیجیتال در حوزه محتوا و بخشهای خدمات فرهنگی را از دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای جشنوارهها را توسعه داد، تصریح کرد: گاهی برخی از مشکلات با اینکه بزرگ به نظر میرسند اما حقیقتا مسئله مهمی نیستند و میشود آنها را با یک جلسه، مشورت، تفاهمنامه و یا حتی هماهنگی حل کرد و نیاز به وضع قانون یا تغییر در ساختار ندارد و این مهم از کارکردهای جشنواره رسانههای دیجیتال برای جامعه فعالان حوزه فضای مجازی به خصوص کسب و کارها است.
خوراکیان درباره برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانههای دیجیتال در بستر پلتفرم هم چنین گفت: صرفهجویی در هزینهها مهمترین اثر و برکت برگزاری این دوره از جشنواره بر بستر فضای مجازی است و میتوان هزینه ذخیره شده را در امور آموزش، توسعه، تقویت نیروی انسانی، تشویق و حمایت دستاندرکاران این حوزه صرف کرد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره در فضای مجازی همچنین میتواند باعث ایجاد تعاملات جدید و همافزایی تولیدکنندگان محصولات دیجیتال شود چراکه در فضای واقعی عملا چنین طرحهایی مشمول زمان شده و در بسیاری موارد شاید به نتیجه نرسد و این تداوم ارتباط ظرفیتی به ما میدهد که میتوانیم برای تحقق اهداف والایی چون پیشرفت در فضای مجازی از آن استفاده کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانههای دیجیتال بتواند بیش از گذشته نقش جدیتری در جهت توسعه محتوا و توسعه خدمات فرهنگی ایجاد کند.
«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانهای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره امسال هستند.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرمافزارهای تلفن همراه، بازیهای رایانهای و محتواهای دیجیتال میتوانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.
منبع:ايسنا
امیر خوراکیان کشف موانع کسب و کارهای فضای دیجیتال در حوزه محتوا و بخشهای خدمات فرهنگی را از دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای جشنوارهها را توسعه داد، تصریح کرد: گاهی برخی از مشکلات با اینکه بزرگ به نظر میرسند اما حقیقتا مسئله مهمی نیستند و میشود آنها را با یک جلسه، مشورت، تفاهمنامه و یا حتی هماهنگی حل کرد و نیاز به وضع قانون یا تغییر در ساختار ندارد و این مهم از کارکردهای جشنواره رسانههای دیجیتال برای جامعه فعالان حوزه فضای مجازی به خصوص کسب و کارها است.
خوراکیان درباره برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانههای دیجیتال در بستر پلتفرم هم چنین گفت: صرفهجویی در هزینهها مهمترین اثر و برکت برگزاری این دوره از جشنواره بر بستر فضای مجازی است و میتوان هزینه ذخیره شده را در امور آموزش، توسعه، تقویت نیروی انسانی، تشویق و حمایت دستاندرکاران این حوزه صرف کرد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره در فضای مجازی همچنین میتواند باعث ایجاد تعاملات جدید و همافزایی تولیدکنندگان محصولات دیجیتال شود چراکه در فضای واقعی عملا چنین طرحهایی مشمول زمان شده و در بسیاری موارد شاید به نتیجه نرسد و این تداوم ارتباط ظرفیتی به ما میدهد که میتوانیم برای تحقق اهداف والایی چون پیشرفت در فضای مجازی از آن استفاده کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانههای دیجیتال بتواند بیش از گذشته نقش جدیتری در جهت توسعه محتوا و توسعه خدمات فرهنگی ایجاد کند.
«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانهای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره امسال هستند.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرمافزارهای تلفن همراه، بازیهای رایانهای و محتواهای دیجیتال میتوانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.
منبع:ايسنا