جهت اطلاع از برنامه خاموشی برق با سامانه ۱۲۵ تماس نگیرید
ایسنا/کردستان معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: متاسفانه عدم اطلاع شهروندان از شماره تلفن های اضطراری دستگاه های خدمات رسان باعث شده که روزانه بیش از ۴۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ در خصوص قطعی برق صورت گیرد که همین امر باعث ایجاد مشکل و مشغول بودن سامانه ۱۲۵ شده است.
صالح زندی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دستگاه های امدادی، انتظامی و خدمات رسان در راستای خدمات رسانی و امداد رسانی به موقع به شهروندان، دارای شماره های اضطراری هستند که شهروندان در زمان حوادث و با دیگر مشکلات می توانند به راحتی با دستگاه مربوطه تماس بگیرند.
وی افزود: سامانه تلفنی ۱۲۵ مختص سازمان آتش نشانی است که شهروندان می توانند حوادث وقوع یافته را به این سازمان اطلاع دهند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: متاسفانه عدم آگاهی برخی از شهروندان از شماره اضطراری دستگاه های امدادی و خدمات رسان باعث شده که بعضا ً با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.
زندی اعلام کرد: با توجه به اینکه در این ایام شاهد قطع آب و برق در محلات سطح شهر هستیم و با وجود اطلاع رسانی از سوی دستگاه های خدمات رسان باز بسیاری از شهروندان جهت اطلاع از جزییات خاموشی ها با سامانه ۱۲۵ تماس می گیرن .
وی عنوان کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ تماس تلفنی غیر ضروری شهروندان با سامانه ۱۲۵ جهت اطلاع از جزییات خاموشی ها باعث مشغول شدن این سامانه تلفنی ضروری شده و درد سر جدیدی برای این سازمان بوجود آورده است.
زندی از شهروندان درخواست کرد: شماره تلفن های ضروری دستگاه های امدادی، انتظامی و خدمات رسان را به خاطر بسپارید چرا که مشغول شدن سامانه تلفنی ۱۲۵ باعث می شود که در زمان بروز حوادث شهروندان نتوانند به موقع اعلام حادثه کنند.
منبع:ایسنا