تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 2:55
کد خبر : 126155

جولان کرونا در شلوغی خیابان ها و دورهمی های رشت

جولان کرونا در شلوغی خیابان ها و دورهمی های رشت

ایسنا/گیلان در حالی که حال تعدادی از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های رشت وخیم است، این ویروس منحوس با سهل‌انگاری افردی که دورهمی و تردد غیرضروری دارند در حال پایکوبی است. در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و سال در حالی نو می‌شود که هنور ویروس کرونا دست از سر جهان بر نداشته است و از

جولان کرونا در شلوغی خیابان ها و دورهمی های رشت

ایسنا/گیلان در حالی که حال تعدادی از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های رشت وخیم است، این ویروس منحوس با سهل‌انگاری افردی که دورهمی و تردد غیرضروری دارند در حال پایکوبی است.

در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و سال در حالی نو می‌شود که هنور ویروس کرونا دست از سر جهان بر نداشته است و از یادگاری های مهم قاب صدساله است که در یاد تاریخ خواهد ماند.

صدای پای بهار همانند همه استانهای زیبای کشورمان در گیلان نیز به گوش می‌رسد، درختان شکوفه زده‌اند و سبزی دامن طبیعت هر روز پررنگ تر می‌شود.

مردم در تدارک تهیه سفره هفت سین در خانه‌ها هستند و همه نیت دارند که روزگار نو بر ویروس منحوس چیره شود.

اگر چه این ویروس منحوس  شرایط اقتصادی خانواده ها را سخت کرده است اما بزرگترها تلاش دارند تا همچنان بچه ها و خانه را با نشاط نگه دارند.

مردم گیلان با برپایی آیین‌ها و سنت‌ های مختلف نوروزی به استقبال سال نو رفته‌اند و هر از گاهی صدای نوروزخوان‌ها و حاجی فیروزها به گوش می‌رسد که دعای خیر برای مردم می‌کنند.

سلامتی و آرامش در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی

خوشبختی، برکت، سلامتی و آرامش از مهمترین دعاهایی است که مردم در حق یکدیگر آرزو می‌کنند و محقق‌شدن این آرزوها در کنار تلاش‌های روزافزون افراد در  شرایط کرونایی این روزها مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

در کنار زیبایی‌های چشم نواز شهرها و روستاهای گیلان، اخبار ناخوشایندی از بستری شدن جدید بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان به گوش می‌رسد که برخی از آنها حال وخیمی دارند.

علیرغم اینکه از شهروندان خواسته می‌شود، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از برگزاری هر گونه دورهمی و تردد غیرضروری در اماکن شلوغ خودداری کنند، متاسفانه برخی از شهروندان نه تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه برای پرسه‌زنی به خیابان‌ها به خصوص پیاده راه فراهنگی رشت می‌آیند.

کرونا در رشت با وجود افرادی که ماسک نمی‌زنند و برای موارد غیر ضروری در کوچه و خیابان شهر تردد می‌کنند در حال پایکوبی است و برخی از شهروندان از این مهمان ناخوانده در دورهمی‌هایشان پذیرایی می‌کنند و هر روز قربانیان جدیدی به کووید ۱۹ تحویل می‌دهند.

مردم برای در امان ماندن از شر کرونا در خانه بمانند

اگر همچنان سهل‌انگاری‌ها ادامه یابد قطعا تعداد مبتلایان بیشتر خواهد شد و عزیزان بیشتری را از دست خواهیم داد، این در حالیست که هنوز خیلی از خانواده‌ها از مرگ عزیزانشان در سال ۹۹ به دلیل فوت ناشی از کرونا داغدار هستند.

متخصصان بهداشتی گیلان نیز همچنان تاکید دارند مردم برای در امان ماندن از شر کرونا در خانه بمانند و حتما در بازارها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند.

برگزاری دید و بازدیدها به صورت مجازی، تهیه اقلام مورد نیاز خانوارها به صورت اینترنتی از جمله موارد مهمی است که می‌تواند از گسترش ویروس منحوس  جلوگیری کند و امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که همگی در کنار عزیزانمان بتوانیم نابودی کامل کرونا را در جهان جشن بگیریم و خدای نکرده فردی جانش را به دلیل سهل انگاری‌های ما در مقابله با کرونا ویروس از دست ندهد و با جای خالی او داغدار نشویم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها