تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 14:45
کد خبر : 178600

حذف دفترچه های کاغذی و کاهش ۴۰ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان مرکزی

حذف دفترچه های کاغذی و کاهش ۴۰ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با حذف دفترچه درمان ماهیانه بیش از ۴۰ هزار بار مراجعه جامعه هدف به ۱۶ شعبه تامین اجتماعی و ۹ کارگزاری استان کاهش می یابد. علیرضا حسینی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، خانواده و زنان استان مرکزی اظهار کرد: شرایط حاکم بر جامعه ناشی از

حذف دفترچه های کاغذی و کاهش ۴۰ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با حذف دفترچه درمان ماهیانه بیش از ۴۰ هزار بار مراجعه جامعه هدف به ۱۶ شعبه تامین اجتماعی و ۹ کارگزاری استان کاهش می یابد.

علیرضا حسینی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، خانواده و زنان استان مرکزی اظهار کرد: شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاست‌های دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری، سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که طرح ۳۰۷۰ نیز در همین راستا اجرایی شده است.

به گفته وی، براساس این طرح ۳۰ خدمت این سازمان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه خواهد شد، در این طرح غیر حضوری شدن ۳۰ خدمت اصلی تامین اجتماعی، حدود ۷۰ میلیون بار کاهش مراجعه به سازمان را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص حذف اعتبار حضوری دفترچه های تامین اجتماعی از یک خرداد ۹۹ افزود: سال گذشته ۸۸۰ هزار و ۳۹۵ نفر بیمه شده و مستمری بگیر به شعب و کارگزاری‌های سازمان جهت تامین اعتبار دفترچه مراجعه داشتند که با حذف تامین اعتبار مراجعه جهت این اقدام صفر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۸ در سطح استان ۴۸۳ هزار و ۳۴۶ دفترچه صادر شده که نشان از مراجعات بالا به شعب و کارگزاری‌ها دارد، همچنین امسال ۳۷۲ هزار و ۶۸۲ دفترچه در سطح استان صادر شده که با حذف دفترچه درمان، ماهیانه بیش از ۴۰ هزار بار مراجعه جامعه هدف به ۱۶ شعبه تامین اجتماعی و ۹ کارگزاری در این شرایط کاهش می یابد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیکی، چاپ دفترچه درمان جدید از ابتدای اسفند متوقف خواهد شد و صرفا با ارائه کارت ملی یا شناسنامه یا جلد دفترچه می توان از خدمات تشخیصی و درمانی سازمان بهره مند شد.

وی ادامه داد: از  بیمه شدگان و مستمری بیگران تقاضا داریم به سامانه eservices.tamin.ir  نسبت به تکمیل حساب کاربری و ثبت مشخصات هویتی خود اقدام کنند، همچنین این جامعه هدف باید پیش از مراجعه به پزشک نسبت به تعیین استحقاق درمان از روش های مختلف از جمله شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* اقدام لازم را انجام دهند. تمامی پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیره نیز با ثبت نام در سامانه ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: در این راستا برای پزشکان مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده به طوری که حق پزشک از سوی سازمان ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پرداخت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: در صورت عدم امکان پزشکان برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک؛ پزشک می‌تواند نسخه بیمه شدگان تامین اجتماعی را در سر نسخه برای آنان بنویسند و نوزادان فاقد کد ملی نیز تا یک ماه می‌توانند از خدمات درمانی با شماره بیمه مادر و افراد فاقد کارت ملی می‌توانند از شناسنامه یا جلد دفترچه‌های درمانی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها