تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 15:33
کد خبر : 167387

حمایت رئیس اجرایی هنگ کنگ از سخنان مسئول چینی

حمایت رئیس اجرایی هنگ کنگ از سخنان مسئول چینی

یک روز پس از آنکه یکی از مقام‌های ارشد پکن اعلام کرد، تغییراتی کلیدی باید برای تضمین این مساله ایجاد شود که این دولتشهر توسط میهن پرستان اداره می‌شود، رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه شنبه) گفت، پر واضح است که این اصلاحات ضرورت دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری لام،

حمایت رئیس اجرایی هنگ کنگ از سخنان مسئول چینی

یک روز پس از آنکه یکی از مقام‌های ارشد پکن اعلام کرد، تغییراتی کلیدی باید برای تضمین این مساله ایجاد شود که این دولتشهر توسط میهن پرستان اداره می‌شود، رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه شنبه) گفت، پر واضح است که این اصلاحات ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ گفت، ناآرامی‌های سیاسی در این دولتشهر شامل اعتراضات ضد دولتی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۴ نشان داد که همیشه افرادی هستند که رفتاری “نسبتا خصمانه” در قبال مقام‌های چین داشته باشند.

وی در یک نشست خبری گفت: می‌دانم که مقام‌های دولت مرکزی بسیار نگران هستند. آنها نمی‌خواهند اوضاع بیش از این رو به وخامت بگذارد طوریکه “یک کشور، دو سیستم” قابل اجرا نباشد.

چارچوب “یک کشور، دو سیستم” اجازه برقراری و استفاده از حقوق مدنی را به ساکنان هنگ کنگ می‌دهد، در حالیکه چنین روندی در چین یافت نمی‌شود. معترضان در هنگ کنگ می‌گویند، آزادی‌های این دولتشهر از آنجاکه پکن به دنبال اعمال قدرت و نفوذ بیشتر در این منطقه است،‌ از بین رفته و نادیده گرفته شده‌اند.

اظهارات رئیس اجرایی هنگ کنگ یک روز پس از آن مطرح شد که “شیا بائولونگ”، مدیر دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در شورای دولتی چین گفت: این دولتشهر تنها باید توسط میهن پرستان اداره شود تا به این وسیله، افرادی که با سایر کشورها به دنبال لابی برای وضع تحریم‌ها یا ایجاد مشکل برای مقام‌های هنگ کنگی و چینی هستند، حذف شوند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها