تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 16:29
کد خبر : 159424

حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از نقش قوی‌تر دین در جامعه

حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از نقش قوی‌تر دین در جامعه

حدود نیمی از آمریکایی‌ها تمایل دارند که دین در جامعه آمریکا نقش بزرگ‌تری داشته باشد. به گزارش ایسنا، طبق نتایج مطالعه تازه مرکز تحقیقات پیو، حدود نیمی از مردم آمریکا تمایل دارند که نقش دین در جامعه این کشور افزایش یابد اما ۱۸ درصد با این عقیده مخالف هستند. در حالی که در نظام آمریکا

حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از نقش قوی‌تر دین در جامعه

حدود نیمی از آمریکایی‌ها تمایل دارند که دین در جامعه آمریکا نقش بزرگ‌تری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج مطالعه تازه مرکز تحقیقات پیو، حدود نیمی از مردم آمریکا تمایل دارند که نقش دین در جامعه این کشور افزایش یابد اما ۱۸ درصد با این عقیده مخالف هستند.

در حالی که در نظام آمریکا جدایی دین از سیاست وجود دارد، دین نقشی قابل توجه در زندگی روزانه آمریکایی‌ها ایفا می‌کند. برای مثال رییس جمهور آمریکا با سوگند به کتاب مقدس تحلیف می‌شود و روی اسکناس‌های این کشور عبارت “به خدا باور داریم” نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در همین حال در فرانسه، سوئد و هلند نتایج متضادی به دست آمده است و به ترتیب ۴۷، ۵۱ و ۴۵ درصد از مردم این کشورها با کلیدی بودن نقش دین در جامعه مخالف بوده‌اند.

در میان ۲۷ کشوری که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، فرانسه با ۲۰ درصد و ژاپن با ۱۵ درصد پایین‌ترین میزان تمایل به تقویت نقش دین در جامعه را داشته‌اند.

اندونزی، کنیا و تونس به ترتیب با ۸۵، ۷۴ و ۶۹ درصد بیشترین تمایل را به افزایش نقش دین در جامعه داشته‌اند.

در این مطالعه تفاوتی میان ادیان مختلف در نظر گرفته نشده است.

در آمریکا میزان تمایل افراد ۵۰ سال به بالا به افزایش نقش دین در جامعه به ۶۱ درصد می‌رسد اما بین افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله این میزان به ۳۹ درصد کاهش می‌یابد.

در این مطالعه دست‌کم ۱۰۰۰ نفر از شهروندان هر کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها