تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 21:31
کد خبر : 120807

خرید تضمینی دام عشایر در خراسان شمالی متوقف شد/ اجرای طرح نگهداری دام مولد در استان

خرید تضمینی دام عشایر در خراسان شمالی متوقف شد/ اجرای طرح نگهداری دام مولد در استان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از متوقف شدن طرح خرید تضمینی دام عشایری در این استان خبر داد. شکاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خرید تضمینی دام عشایر به صورت همزمان در ۹ استان کشور که دچار خشکسالی شدید شده بودند، اجرایی شد، گفت: در حال

خرید تضمینی دام عشایر در خراسان شمالی متوقف شد/
اجرای طرح نگهداری دام مولد در استان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از متوقف شدن طرح خرید تضمینی دام عشایری در این استان خبر داد.

شکاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خرید تضمینی دام عشایر به صورت همزمان در ۹ استان کشور که دچار خشکسالی شدید شده بودند، اجرایی شد، گفت: در حال حاضر مرحله دوم طرح خرید تضمینی دام عشایر در این استان متوقف شده است.

وی افزود: از آنجاییکه هم اکنون دوره آبستنی دام ها فرار رسیده و دام های مولد در ماه های اول آبستنی قرار دارند، ممکن است که تشخیص آبستنی برای آن ها داده نشود و آن ها نیز روانه کشتارگاه شوند به همین دلیل اجرای این طرح متوقف شد.

شکاری ادامه داد: طی اجرای طرح های خرید تضمینی دام زنده عشایری، حدود ۱۲ هزار راس دام عشایری در استان خریداری و کشتار شد.

وی در ادامه از اجرای طرح نگهداری دام مولد عشایری در استان خبر و ادامه داد: با اجرای این طرح، دام های عشایری تحت پوشش قرار گرفته و نهاده های دامی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

این مقام مسئول اظهارکرد: طرح نگهداری دام مولد عشایری در ۹ استان که با خشکسالی خیلی شدید مواجه بودند، اجرای می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح خرید دام روستایی نیز بیان کرد: طی اجرای این طرح، گوساله و بره نر در تمامی مناطق کشور خریداری می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توضیح داد: به عنوان مثال هرکیلوگرم بره نر با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می شود که ۵۳ هزار تومان آن به صورت نقدی به دامدار پرداخت و در ازای ۹ هزار تومان باقی مانده ۲.۲ کیلوگرم نهاده در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی تعداد دام های موجود در استان را دو میلیون و ۳۹۰ هزار راس دام سبک و ۸۰ هزار و ۱۹۳ راس دام سنگین اعلام کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها