تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 17:48
کد خبر : 156906

خشکسالی ۵۰ هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است

خشکسالی ۵۰ هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است

عکس آرشیوی است. ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ایجاد شرایط حاد ناشی از خشکسالی در مناطق جنوبی استان در بازه زمانی مهر تا پایان بهمن ماه، عنوان کرد: این مهم موجب از بین رفتن ۱۰۰ درصدی ۵۰ هزار هکتار از مزارع جو و گندم دیم در مناطقی مانند لار، لامرد، مهر، خنج، اوز، گراش،

خشکسالی ۵۰ هزار هکتار از مزارع فارس را خشکانده است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ایجاد شرایط حاد ناشی از خشکسالی در مناطق جنوبی استان در بازه زمانی مهر تا پایان بهمن ماه، عنوان کرد: این مهم موجب از بین رفتن ۱۰۰ درصدی ۵۰ هزار هکتار از مزارع جو و گندم دیم در مناطقی مانند لار، لامرد، مهر، خنج، اوز، گراش، زرین دشت و فراشبند شده است.

مهرداد قطره‌سامانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقشه پهنه بندی خشکسالی شاخص SPEI از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ در فارس، بیان کرد: بررسی‌های انجام شده از این نقشه حاکی از آن است که اکثر مناطق استان طی ۵ ماه گذشته سال زراعی جاری با خشکسالی خفیف تا بسیار شدید مواجه بوده است.

او افزود: به جز نقاطی از استان از جمله  مناطق شمالغربی و شمالی که رنگ سفید تا سبز یعنی بارش نرمال تا کمی بیش از نرمال داشته‌اند، مابقی نقاط فارس در وضعیت رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و قهوه‌ای سیر قرار دارند و حاکمیت این وضعیت به معنای خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین میانگین بارش استان در سال زراعی جاری را ۱۳۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۲۸۳ میلی‌متر بوده از کاهش ۵۲ درصدی و نسبت به بارش بلند مدت یا نرمال که ۲۰۴ میلی‌متر است نیز شاهد کاهش ۳۴ درصدی در بارش‌ها بوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها