تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 23:09
کد خبر : 127342

داربست‌کشی 11 نقطه بازار اراک/خسارت 800 میلیون تومانی به بناهای تاریخی استان مرکزی

داربست‌کشی 11 نقطه بازار اراک/خسارت 800 میلیون تومانی به بناهای تاریخی استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته به شکلی بود که تا بامداد برای حفاظت از بازار اراک زحمات زیادی کشیده شد، افزود: 11 نقطه از بازار داربست و تخته ریزی شد، بخشی از پشت‌بام بازار به واسطه پلاستیک با کمک شهرداری اراک روکش شد. علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا،

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته به شکلی بود که تا بامداد برای حفاظت از بازار اراک زحمات زیادی کشیده شد، افزود: 11 نقطه از بازار داربست و تخته ریزی شد، بخشی از پشت‌بام بازار به واسطه پلاستیک با کمک شهرداری اراک روکش شد.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به بارندگی‌های شدید شب گذشته و روزهای اخیر گفت: ابنیه‌ تاریخی استان مرکزی به شکلی است که امکان استفاده از برخی از اقلام مرمتی در آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به رایزنی با شهرداری، شورای شهر و معاونت عمرانی استانداری مرکزی درخصوص بازار افزود: امید است که سال 98 سال خوبی برای بازار اراک باشد و مرمت آن با اختصاص اعتبار انجام گیرد تا این مجموعه ارزشمند از این وضعیت آشفتگی خارج شود.

ایزدی افزود: در کاروانسرای نراق با ریزش‌های لایه‌های بالایی مواجه هستیم، همچنین در منزل امیرکبیر در روستای هزاوه نیز ریزش کاهگل صورت گرفته است که البته کم عمق است، اما خطر خاصی وجود ندارد و امید است پس از بارش‌ها و تعطیلات نوروز روند مرمت این بناها صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت بدی را در ابنیه تاریخی استان شاهد نیستیم، اما به هرحال بارندگی قابل پیش‌بینی نیست و تاکنون چیزی در حدود 800 میلیون تومان به کل مجموعه‌های تاریخی استان خسارت وارد شده است.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها