تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 18:46
کد خبر : 157489

درخواست مخالفان مصری از بایدن برای اقدام علیه سیسی مشابه پرونده خاشقجی

درخواست مخالفان مصری از بایدن برای اقدام علیه سیسی مشابه پرونده خاشقجی

در پی انتشار گزارش محرمانه سیا درباره نقش داشتن ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، مخالفان مصری از دولت جو بایدن خواستند علیه رئیس‌جمهور این کشور اقدام کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ۴۱ شخصیت مخالف مصری در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهیم علیه عبدالفتاح

درخواست مخالفان مصری از بایدن برای اقدام علیه سیسی مشابه پرونده خاشقجی

در پی انتشار گزارش محرمانه سیا درباره نقش داشتن ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، مخالفان مصری از دولت جو بایدن خواستند علیه رئیس‌جمهور این کشور اقدام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ۴۱ شخصیت مخالف مصری در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهیم علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر اقدام کند. نظام دیکتاتوری حاکم در مصر مرتکب جنایت‌های بسیاری شده است که زشت‌تر و ناپسندتر از جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است که ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد.

دولت بایدن جمعه گزارش سازمان اطلاعات مرکزی(سیا) را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با ربودن یا قتل خاشقجی موافقت کرده است. اما دولت بایدن محمد بن سلمان را تحریم نکرد.

در این بیانیه آمده است: از جمله برخی جنایت‌های نظام مصر کوتای نظامی علیه قدرت در سال ۲۰۱۳ و جنایت‌های کشتار دسته‌جمعی که بعد از آن رخ داد و هزاران قربانی گرفت، است. این علاوه بر ده‌ها هزار جنایت قتل، شکنجه، ربودن اجباری و اجرای احکام اعدام در محاکمه‌هایی است که شروط محاکمه عادلانه را ندارد.

مخالفان مصری اعلام کردند: آیا دولت دموکرات آمریکا به ریاست بایدن توانایی بازگرداندن اوضاع به مسیر درست و پایبندی به اصول عدالت و ارزش‌های آمریکایی را دارد؟

از جمله امضا کنندگان بیانیه برخی نمایندگان پارلمان و قضات سابق و اصحاب رسانه از جمله ولید شرابی، احمد حسن الشرقاوی، عمرو عبدالهادی، وجدی العربی، مختار العشری، سمیه الجناینی، اسراء الحکیم و عزت النمر هستند.

مخالفان مصری در خارج بر مداخله بایدن برای فشار بر سیسی در پرونده آزادی‌ها و حقوق بشر حساب باز می‌کنند.

قاهره می‌گوید که روابطش با واشنگتن خوب و براساس همکاری و منافع مشترک است و نگران صحبت درباره پرونده حقوقی نیست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها